Skip to content
30. maijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

30. Ko Dievs aizliedz ar otro bausli?

  • Sākums
  • Kristība un pievēršanās
  • e-refleksijas

Kristība un pievēršanās

Karls Frederiks Vislofs
Noklausies šo e-publikāciju

Dievs grib, lai kristītais bērns būtu ar Viņu kopā visu mūžu. Pārejas periodā ir apzināti jāpievēršas pieauguša cilvēka dzīvei Dievā. Tad bērnībā kristītais piedzīvos jaunpiedzimšanu.

Kristība un pievēršanās

Tomēr liela atšķirība starp viņu un tādu cilvēku, kas ir atkritis no kristības derības. Tas, kurš paliek kristības žēlastībā, nekad, sākot no kristības, nav bijis atrauts no Dieva. Šāds jaunietis pēc savas apzinātās pievēršanās tomēr uzskatīs, ka līdz šim brīdim nav bijis patiess kristietis. Šo uzskatu var pieņemt par pareizu, jo viņš ir pārdzīvojis kādu vairāk vai mazāk izšķirošu krīzi un jau kā pieaugušais no jauna pieņēmis kristīgo ticību.

Apzināta izšķiršanās un jauna apziņa, ko raksturo vēlēšanās piederēt Jēzum, ir obligāti nepieciešama. Taču mēs nedrīkstam noliegt, ka jau pirms tam viņam dzīve Dievā; jā, viņš dzīvoja to pašu žēlastības dzīvi, kura turpinās tagad, pēc apzinātas pievēršanās. Dievbijīga bērna dzīve ar Dievu nav mazāk vērtīga. Bērns, tāpat kā pieaugušais, ir spējīgs apzināti dzīvot ar Dievu. Ja trauksmainajā jaunības laikā atgriešanās pie Dieva ir nepieciešama, tad tomēr mēs nedrīkstam apgalvot, ka šāds dievbijīgs bērns pirmoreiz griezās pie Dieva atgriešanās brīdī.

Mēs nākam pie Dieva kristībā, un tas laimīgais, kurš ir varējis visu turpmāko laiku dzīvot ar Dievu, ir bijis tādā pat mērā Dieva bērns astoņu gadu, kā sešpadsmit gadu vecumā, kad viņš uzsāka pieaugušā dzīvi ar Dievu.

Mūsu apstākļos lielākā daļa atkrīt no kristības derības un aizklīst prom no Dieva. Taču Dievs neaizmirst kristīto bērnu. Viņa žēlastības aicinājums ir vienmēr aktīvs. Tas, kurš ir aizklīdis prom no kristības žēlastības, ir tikpat pazudis, it kā viņš nemaz nebūtu kristīts. Taču viņš joprojām paliek Dieva aicinošajā žēlastībā. Dieva acīs derība nav lauzta.

Kad šāds cilvēks atgriežas pie Dieva, kristība nav jāatkārto. Kristības būtība to nepieļauj.

Atgriešanās nozīmē to, ka cilvēks atgriežas pie kristības solījuma – solījuma, ko Dievs viņam deva kristībā.

Luters raksta:

Atraisīties no grēka un atgriezties nav nekas cits kā atgriezties pie kristības spēka un ticības, no kuras bijām atkrituši, un atgriezties pie apsolījuma, kas ir dots (no Dieva) kristībā, bet ko mēs bijām atstājuši grēka dēļ. Bet mēs runājām par kristības solījumu, kuru Dievs dod tam, kas tiek kristīts. Kāda jēga tik daudz rakstīt par kristību, ja mēs nerunājam par ticību apsolījumam?

Daži saka, ka kristībā mūsos tiek iestādīta “kristības dzīvība”, kas turpina dzīvot arī tad, ja cilvēks atkrīt no ticības; atgriešanās brīdis ir šīs “kristības dzīvības” izlaušanās. Šāds apgalvojums nesaskan ar Jauno Derību. Cilvēkā, kurš netic Jēzum, nav atrodama Dieva dzīvība. “Kam Dēls ir, tam ir dzīvība, kam Dieva Dēla nav, tam nav dzīvības.” (1.Jņ.5:12)

Tēmas: Bībeles mācības studijas Lutera citāti Ticības saturs Žēlastības līdzekļi un draudze

Continue Reading

« Rīta prieks
Par nepiedošanas grēku »
                       

Ieskaties

Jēzus māca ienīst?
Kas raujas pie varas?
Piedot bez mēra
Ticīga dvēsele bīstas no visa ļaunuma

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Pārdomas par laulību Pārdomas par laulību
    • e-refleksijas

    Pārdomas par laulību

  • Atšķirība starp "verdzības garu" un "dievbērnības Garu" Atšķirība starp “verdzības garu” un “dievbērnības Garu”
    • e-refleksijas

    Atšķirība starp “verdzības garu” un “dievbērnības Garu”

  • Novērsties no Dieva pavēles Novērsties no Dieva pavēles
    • e-apceres

    Novērsties no Dieva pavēles

  • Cilvēka grēcīgā vēlme būt kā Dievam Cilvēka grēcīgā vēlme būt kā Dievam
    • e-apceres

    Cilvēka grēcīgā vēlme būt kā Dievam

  • Pieaudzis pārdoto Bībeļu skaits Pieaudzis pārdoto Bībeļu skaits
    • e-ziņas

    Pieaudzis pārdoto Bībeļu skaits

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Tranzitīvā un intranzitīvā atgriešanās
  • Par vārdu “atgriešanās”
  • Pastāvīga atgriešanās
  • Grēknožēla un atgriešanās
  • Kā Bībele attēlo šo Svētā Gara darbu?
  • Tu apzināti vai netīši grēko?
  • Atgriešanās augļi

Pēdējie komentāri

  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”
  • Janis Karklins: “Visi itkā cīnās pret maldiem..:)”
  • Roberto: “interesanti kāpēc cīnītājs pret maldiem vairs nav Lutera Akadēmijas mācības spēks, bet maldinātājs ir?”
  • Janis Karklins: “Varbūt kāds aizdomāsies, bet te jau jāsaka par tiem maldinātājiem, kā spļauj tā ir..bet nu baznīca kalnā to tik kultivē…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Zibens iesper Pestītājam
Zibens iesper Pestītājam

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025