Skip to content
30. maijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

190. Ko Bībele māca par Jēzus ciešanām un nāvi?

  • Sākums
  • Par ticību uz kristīgu draudzi
  • e-raksti

Par ticību uz kristīgu draudzi

Ilārs Plūme
Noklausies šo e-publikāciju

Es ticu uz vienu svētu kristīgu Draudzi.

Par ticību uz kristīgu draudzi

Vispirms ir jājautā, kāpēc mēs ticam uz kristīgu draudzi? Atbilde ir tikai viena — tāpēc ka kristīgā draudze ir apslēpta. To nevar redzēt, jo citādi tai nevajadzētu ticēt. Tas ir skaidri saprotams no Kristus vārdiem: “Dieva valstība nenāk ārīgi redzamā veidā.” (Lk.17:20). Protams, ka tādējādi kļūst skaidrs, ka Romas katoļu un moderno ekumenistu mācība par ārēji redzamu baznīcu ir nepareiza,

Šmalkaldes artikulos Luters ir devis lakonisku kristīgās Draudzes definīciju:

Tā nu, paldies Dievam, septiņgadīgs zēns šajā laikā zina, kas ir draudze, proti — ticīgas, svētas avis, kas klausa sava gana balsi.

Līdz ar to mums kļūst skaidrs, ka baznīca nav ēka, bet kā Luters to skaidro Lielajā Katehismā:

– ..svēto pulciņš un draudze, kurā ir vienīgi svētie zem vienas galvas Kristus, Svētā Gara aicināti, vienā ticībā, prātā un saprašanā; ar dažādām dāvanām, tomēr vienprātīgi mīlestībā, bez dumpja un šķelšanās.

Tātad pareizi ir jāsaka, kā mēs to ari darām Apustuļu ticības apliecībā, nevis baznīca, bet Kristīga Draudze.

Šai Draudzei pieder visi Kristum ticīgie, turklāt ne tikai dzīvie, bet arī mirušie. Atšķirība ir tā, ka mirušie jau ir sasnieguši savu mērķi, bet mēs — vēl esam ceļā uz to.

Tātad ir tikai viena šāda Draudze, jo tai ir tikai viena galva — Kristus, un tikai viena ticība, caur ko draudzes locekli var tikt glābti. Šo kopību — draudzi — sauc par svētu, jo tas Gars, kas to rada un uztur, ir Svētais Gars. To sauc par katolisku jeb vispārēju, jo, lai cik plaši pa visu zemi Draudzes locekļi būtu izkaisīti, tomēr vienmēr un visur tie apliecina vienu ticību, proti — apustulisku. Draudzes ticība, kas pamatojas apustuļu sludināšanā, laika gaitā nav mainījusies, bet arvien palikusi tāda, kāda tā bija apustuļu laikā.

Vienīgi tie, kas pieder šai Draudzei var būt droši par savu pestīšanu, jo vienīgais pestīšanas ceļš ir caur ticību. Tas pieder šai Draudzei, tāpēc ārpus Draudzes nav pestīšanas. Vienīgi šai Draudzei pieder Kristus apsolījums, ka elles vārti to neuzvarēs, un vienīgi šī Draudze ir nemaldīga, jo Dieva Vārdā tai pieder visa patiesība.

Šādi cilvēki ar vienu ticību un cerību, dzīvojot noteiktā vietā un laikā, apvienojas ciešā, redzamā kopībā. Tādējādi vispārējā (katoliskā) Draudze parādās vairāku atsevišķu draudžu veidā, pēc kurām tad ir atpazīstama vispārējā Draudze. To mēs skaidri noprotam no apustuļa Pāvila vārdiem: “Dieva draudzei Korintā, Jēzū Kristu svētītiem, aicinātiem svētajiem un visiem, kas piesauc mūsu Kunga Jēzus Kristus vārdu visās vietās, tiklab pie viņiem kā pie mums.”

Katras šādas atsevišķas draudzes pienākums ir ar Svēto Evaņģēliju, tas ir, Dieva vārda sludināšanu un sakramentiem piepulcināt šai sadraudzībai ar Kristu arvien jaunus locekļus. Jaunie draudzes locekļi tiek pieņemti, pamatojoties uz viņu mutvārdu liecību, ka arī viņiem ir tā pati ticība un cerība uz Jēzu Kristu, kas ir visai pārējai kristīgajai Draudzei. Tas pieļauj iespēju, ka daži šo ticību varētu apliecināt tikai ārēji, lai gan patiesībā tai netic. Tomēr arī viņi tiek uzskatīti par kristīgajai Draudzei es piederīgiem tik ilgi, kamēr ārēji turpina apliecināt to pašu ticību. Tas ir tādēļ, ka mēs nevaram ieskatīties citu cilvēku sirdīs, un arī cerības dēļ, ka tie, saskaroties ar Dieva Vārdu un sakramentiem, varētu likt atgriezti un iemantot glābjošo ticību, Tātad baznīca šaurākā nozīmē ir tikai ticīgie, bet plašākā nozīmē — visi tie, kurus vieno viena ticības apliecība un kopīga sakramentu lietošana.

Kristīgā draudze vārda plašākajā nozīmē tiek saukta, par patiesu vai nepatiesu, par ortodoksu vai heterodoksu nevis tādēļ, ka tajā ir lielāks vai mazāks skaits ticīgo vai neticīgo, bet gan atkarībā no tā, vai Evaņģēlijs tajā tiek skaidri vai neskaidri sludināts un žēlastības līdzekļi, ar kuru palīdzību tiek sniegta pestīšana, pareizi vai nepareizi pārvaldīti. Šķīsta un skaidra Evaņģēlija pasludināšana un pareiza sakrarmentu pārvaldīšana tātad ir zīmes, pēc kurām mēs varam pazīt patieso Kristus Draudzi. Visi, kas ir aicināti pestīšanai Kristū, nevar vienādi piedalīties Draudzes vadībā un darbā, tāpēc mācītāji kalpo ne tikai, lai publiski apliecinātu Draudzes ticību, bet arī lai vadītu Draudzi un izšķirtu jautājumus, kādi varētu rasties. Garīdzniecība tādēļ tiek saukta par reprezentatīvo draudzi atšķirībā no kolektīvās draudzes, kurā ir visi Draudzes locekļi.

Garīdzniecība kopā ar draudžu locekļu daļu sanāk kopā koncilos vai sinodēs, lai risinātu svarīgus draudžu jautājumus. Lēmumi, kurus pieņem koncils vai sinode, tad arī kalpo kā likumi draudzēm. Lai koncili varētu kārtīgi darboties, tiem izvēl vadītāju, kurš prezidē par sapulcētajiem, taču viņam ticības jautājumos nevar būt augstāka autoritāte kā citiem. Koncila darbībai arvien ir jābūt balstītai Svētajos Rakstos, un tas nedrīkst pieņemt lēmumus, kas ir pretrunā ar Rakstiem.

Tēmas: apustuliskā baznīca Apustuļu ticība Apustuļu ticības apliecība katoliskā baznīca kristīgā draudze Lielais katehisms Lutera citāti modernais ekumenisms reprezentativā draudze Romas katoļu mācība Šmalkaldes artikuli svētā baznīca vispārējā baznīca

Continue Reading

« Baznīcu vienība ir altāra vienība
Kristīga draudze gaida Kristus redzamo atnākšanu »
                       

Ieskaties

Kristus klātbūtne baznīcā
Jēzus satrieca mūsu ienaidnieku
Svētīgi ir turēties pie Dieva vārda mācības
Galva

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Pārdomas par laulību Pārdomas par laulību
    • e-refleksijas

    Pārdomas par laulību

  • Atšķirība starp "verdzības garu" un "dievbērnības Garu" Atšķirība starp “verdzības garu” un “dievbērnības Garu”
    • e-refleksijas

    Atšķirība starp “verdzības garu” un “dievbērnības Garu”

  • Novērsties no Dieva pavēles Novērsties no Dieva pavēles
    • e-apceres

    Novērsties no Dieva pavēles

  • Cilvēka grēcīgā vēlme būt kā Dievam Cilvēka grēcīgā vēlme būt kā Dievam
    • e-apceres

    Cilvēka grēcīgā vēlme būt kā Dievam

  • Pieaudzis pārdoto Bībeļu skaits Pieaudzis pārdoto Bībeļu skaits
    • e-ziņas

    Pieaudzis pārdoto Bībeļu skaits

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Strauji pieaug “mega draudzes”
  • Kas ir vietējā draudze*?
  • Kā Draudzes pazīmes ietekmē tās pastāvēšanu un dzīvi?
  • Kāpēc pieaug draudzes?
  • Strīdīgais altāris paliek…
  • Baznīca iegādājas milzīgu tablo
  • Jēzus Kristus apliecināšana

Pēdējie komentāri

  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”
  • Janis Karklins: “Visi itkā cīnās pret maldiem..:)”
  • Roberto: “interesanti kāpēc cīnītājs pret maldiem vairs nav Lutera Akadēmijas mācības spēks, bet maldinātājs ir?”
  • Janis Karklins: “Varbūt kāds aizdomāsies, bet te jau jāsaka par tiem maldinātājiem, kā spļauj tā ir..bet nu baznīca kalnā to tik kultivē…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Maskētais priesteris
Maskētais priesteris

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025