Skip to content
30. jūlijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

216. Kas ir labi darbi?

  • Sākums
  • Objektīvā un subjektīvā salīdzināšana
  • e-raksti

Objektīvā un subjektīvā salīdzināšana

Dr. Dž. Teodors Millers
Noklausies šo e-publikāciju

Salīdzināšana, kuru Kristus panāca ar savām vietnieciskajām ciešanām un nāvi, tiek pamatoti dēvēta par objektīvo salīdzināšanu. Tā tika paveikta gandrīz pirms divdesmit gadsimtiem, kad mūsu dievišķais Vietnieks mira pie krusta Golgātā (2.Kor.5:18-19; Rom.5:10). Jo tad tika pilnībā apmierinātas visas bauslības prasības, Dieva dusmas tika pārverstas žēlastībā un grēciniekiem tika pasludināta vispārēja grēku piedošana (Jņ.19:30; Rom.5:16, 18-19).

Objektīvā un subjektīvā salīdzināšana

Tādējādi salīdzināšana (attaisnošana) tika nodrošināta bez grēcīgā cilvēka līdzdalības jeb nopelniem, gluži tāpat kā radīšana tika paveikta bez grēcīgā cilvēka līdzdalības. Tādēļ objektīvo salīdzināšanu izraisa nevis cilvēka ticība, bet gan drīzāk cilvēks var būt taisnots ticībā vienīgi tādēļ, ka tā pastāv.

Objektīvo salīdzināšanu, kuru Kristus izraisīja ar savu nāvi, Dievs publiski pasludināja un piedāvāja pasaulei Kristus godības pilnajā augšāmcelšanās notikumā, jo tā ir faktiskā visas pasaules absolūcija jeb attaisnošana (Rom.4:25). Objektīvā visas pasaules salīdzināšana jeb attaisnošana grēciniekiem tiek pasludināta arī Evaņģēlijā un šī iemesla dēļ Evaņģēlijs tiek dēvēts par salīdzināšanas vārdu (2.Kor.5:19). Luters:

Evaņģēlijs ir vēsts par Kristu, patiesu Dievu un patiesu cilvēku, kurš ar savu nāvi un augšāmcelšanos ir izpircis visu cilvēku grēkus, uzveicis nāvi un velnu.

Kristus objektīvo salīdzināšanu, jeb visas grēcīgās pasaules absolūciju un attaisnošanu, ikviens ticīgais gūst ticībā Evaņģēlija apsolījumiem, tādējādi gūdams subjektīvo salīdzināšanu (2.Kor.5:20). Tas nozīmē, ka ikviens individuāls grēcinieks ticībā gūst sev piedošanu, kuru Kristus ar savām ciešanām un nāvi ir nodrošinājis visiem ticīgajiem. Tādēļ pestījošo jeb taisnojošo ticību varētu definēt kā grēkus nožēlojuša grēcinieka personīgu uzticēšanos salīdzināšanai, kura jau ir nopelnīta visai pasaulei. Pestījošā ticība nesniedz pestīšanu tādēļ, ka tā pati par sevīm ļauj salīdzināties ar Dievu, bet gan tādēļ, ka tā ļauj gūt jau esošo salīdzināšanos, kura Evaņģēlijā tiek brīvi piedāvāta visiem grēciniekiem. Apoloģija saka:

Ticība šī vārda patiesajā nozīmē ir uzticēšanās apsolījumam.

Un Konkordijas formula:

Ticība netaisno tādēļ, ka tā būtu kāds labs darbs, kāds izcils tikums, bet gan tādēļ, ka tā izprot Kristus nopelnus Evaņģēlija solījumā un uzticas tiem.

Atšķirība starp objektīvo un subjektīvo salīdzināšanu (attaisnošanu) ir ārkārtīgi nozīmīga un tā ir rūpīgi jāievēro, jo tie, kas noliedz Kristus objektīvo salīdzināšanu, nevar mācīt attaisnošanu ticībā, bez bauslības darbiem. Tiklīdz tiek noliegta bibliskā patiesība, ka “Dievs bija Kristū un salīdzināja pasauli ar sevi, tiem viņu grēkus nepielīdzinādams” (2.Kor.5:19), tam seko mācība par attaisnošanu pēc darbiem (arminiānisms, semipelagiānisms, modernisms), jo šādā gadījumā grēciniekam ir pašam jāsalīdzinās ar Dievu, izmantojot savus labos darbus. Pēc pestīšanas izslāpušo grēcinieku pestīšana no sākuma līdz galam ir atkarīga vienīgi no objektīvās salīdzināšanas, kuru Kristus paveica Golgātā. Viņu pašu subjektīvā salīdzināšana jeb attaisnošana ir vienīgi svētīgs šī apbrīnojamā mīlestības darba auglis.

Tēmas: Apoloģija attaisnošana bauslības prasības Dieva dusmas dievišķais Vietnieks Konkordijas formula Kristīgā dogmatika Lutera citāti Mācība par Kristu Mācība par Kristus amatu Reconciliatio Obiectiva Reconciliatio Subiectiva

Continue Reading

« Kalpošanai – jā, distancei – nē!
Kristības iedarbība grēku piedošanai: ticības apliecības un liturģija »
                       

Ieskaties

Dieva Evaņģēlijs visai pasaulei
Lutera galvenās liturģiskās reformas
A. L. Grebners: Tēzes par baznīcas sadraudzību
Svētie smiekli un Toronto svētība [2]

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Kad cilvēks pielūdz to, ko pats radījis Kad cilvēks pielūdz to, ko pats radījis
    • e-refleksijas

    Kad cilvēks pielūdz to, ko pats radījis

  • Arī svētie reizēm ir krituši grēkā Arī svētie reizēm ir krituši grēkā
    • e-apceres

    Arī svētie reizēm ir krituši grēkā

  • Senās un viduslaiku baznīcas vēsture latviski Senās un viduslaiku baznīcas vēsture latviski
    • e-ziņas

    Senās un viduslaiku baznīcas vēsture latviski

  • Debesu valstības līdzības Debesu valstības līdzības
    • e-raksti

    Debesu valstības līdzības

  • Kas esmu es? Kas esmu es?
    • e-poēzija

    Kas esmu es?

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Attaisnošanas definīcija
  • Ticības nepieciešamība
  • Grēcinieka attaisnošana Dieva tiesas priekšā
  • Soterioloģija
  • Attaisnošana ir kā tiesas spriedums
  • Attaisnošana vienīgi ticībā
  • Dievs pasludina tevi par taisnu

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Kodolbaznīca

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025