Skip to content
7. septembris, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

100. Kas dod laicīgo mantu un kam uz šo mantu ir tiesības?

  • Sākums
  • Kristus ķēnišķais amats
  • e-raksti

Kristus ķēnišķais amats

Dr. Dž. Teodors Millers
Noklausies šo e-publikāciju

Kristus ķēnišķais amats ir aprakstīts visās tajās Svēto Rakstu vietās, kurās ir sacīts, ka Viņam ir tikusi piešķirta pilnīga vara (Ef.1:20-23; Mt.11:27; 28:18; Ps.2:6, 8; 8:6; 1.Kor.15:27 utt.).

Kristus ķēnišķais amats

Kristus valdīšanas vispārējais raksturs ir nepārprotami apliecināts Rakstos, jo tur ir skaidri mācīts, ka Cilvēka Dēla valdīšana aptver:

  • visas tautas un tautības (Dan.7:13-14);
  • visas lietas uz zemes, debesīs un jūrā (Ps.8:6-8) un
  • pat Kristus ienaidniekus (Ps.110:2).

Īsāk sakot, Kristus godības pilnā pārvaldīšana neattiecas vienīgi uz pašu Dievu (1.Kor.15:27). Tādēļ Kristus ķēnišķais amats ir ticis pamatoti [Kvenšteta] definēts kā:

Kristus teantropiskā funkcija, ar kuras palīdzību Viņš dievišķā veidā un saskaņā ar abām savām dabām, dievišķo un cilvēcisko (otro – kā paaugstinātu pie majestātes labās rokas), ar neierobežotu majestātiskumu un varu kontrolē un pārvalda visas radības spēka, žēlastības un Godības valstībās.

Arī savā pazemošanās stāvoklī Kristus bija patiess Ķēniņš, kuram piemita dievišķa vara un kurš to lietoja ne tikai saskaņā ar savu dievišķo dabu (esenciāli), bet arī saskaņā ar savu cilvēcisko dabu (komunikatīvi), kā mēs to norādījām, apskatot otro atribūtu komunicēšanas veidu (majestātisko veidu). Miesā nākušajam Kristum Raksti piedēvē valdīšanu (Jes.9:6), ķēniņa varu (Jņ.18:37), dievišķu spēku (Mt.28:18) utt., to darot absolūtā formā, proti, tāpat, kā runājot par pašu Dievu. Taču mūsu Pestītājs nelietoja Viņa cilvēciskajā dabā komunicēto dievišķo varu pilnībā un pastāvīgi, līdz līdz Viņš tika paaugstināts līdz Dieva labajai rokai (Ef.1:20-23; 4:10; Fil.2:9-11).

Pamatojoties skaidrās Rakstu vietās, mūsu dogmātiķi runā par trejādu Kristus valstību: spēka, žēlastības un Godības valstību. Tomēr šis trīskāršais iedalījums nebūtu jāizprot tā, it kā pastāvētu trīs atsevišķas valstības, kurās valda mūsu Kungs. Patiesībā Kristus valdīšana ir viena, lai arī tā izpaužas dažādās sfērās, atkarībā no atšķirībām pārvaldāmo raksturos (Atkarībā no viņu pretēji vērstajiem prātiem, saskaņā ar kuriem Valdnieks Kristus sev pakļautos ņem vērā un atšķirīgā veidā pārvalda.., Baiers). Tādējādi, Kristus, pateicoties savai neierobežotajai varai Spēka valstībā, valda pār visiem neticīgajiem, atkritušajiem eņģeļiem un nesaprātīgajām būtnēm (Ps.2:9 un tālāk; 45:5; 8:6-8; 97:7-10; 1.Tim.6:14-16; Atkl.17:14).

Vispārināti runājot, visa radība kā tāda pieder pie Kristus Spēka valstības, jo Spēka valstība būtībā ir dabas valsts.

Visus, kuri ir patiesā ticībā pieņēmuši Kristus salīdzināšanas Evaņģēliju (1.Kor.15:1), Viņš žēlīgi pārvalda ar savu atklāsmē sniegto vārdu Žēlastības valstībā (Jņ.8:31-32). Žēlastības valstībai pieder vienīgi tie, kuri ir attaisnoti ticībā jeb ticībā ir kļuvuši par patiesiem kristīgās Baznīcas locekļiem šeit, uz zemes (cīnītāja Baznīca), un būtībā termini Žēlastības valstība un Kristus Baznīca ir sinonīmi (Rom.5:1-2; Ap.d.5:14). Ja sātans darbojas visos neticīgajos kā “nepaklausības bērnos” (Ef.2:2), tad paaugstinātais Kristus žēlīgi valda visos tajos, kuri ticībā atzīt Viņu par savu Kungu (Jņ.14:23).

Visi patiesi ticīgie, kuri šīs dzīves laikā ir bijuši pakļauti Kristum Viņa Žēlastības valstībā, uz mūžīgiem laikiem būs Viņa pakļautie Godības valstībā, kura ir Žēlastības valstības turpinājums mūžībā (Ap.d.7:55-56; 1.Pēt.5:4; 1.Jņ.3:2). Tad karojošās Baznīcas locekļi (Rom.8:17) kļūs par triumfējošās Baznīcas locekļiem (Rom.5:2; Jņ.17:24). Patiesībā kristīgās sludināšanas mērķis atklāt Viņa Žēlastības valstības nenovērtējamo svētību un Viņa Godības valstības neizsakāmo svētlaimi, ir ne vien palīdzot grēciniekiem iemantot mūžīgo dzīvību, bet arī piepildot viņus ar dedzīgām ilgām pēc debesīm (1.Kor.1:7; Rom.8:23; Tit.2:13; 2.Pēt.3:13; Fil.3:20).

Šajā pasaulē Spēka valstība kalpo Žēlastības valstībai (Mt.28:18; Rom.8:28), jo abās valstībās viens un tas pats Kungs savam vārdam par godu (Ef.1:20-23) tajā pašā visvarenajā spēkā (Ef.1:19; 1.Pēt.1:5) pārvalda visas lietas, uzturot šo pasauli savu izredzēto dēļ (Mt.24:22; 2.Pēt.3:9) un aizstāvot savu cīnītāju Baznīcu no elles vārtu uzbrukumiem (Mt.16:18).

Lai arī mūsu Kunga Jēzus Kristus valdīšana ir viena, tomēr Viņa Žēlastības valstību nedrīkst pielīdzināt Spēka valstībai. Pats Kristus nodala savu Žēlastības valstību no šīs pasaules valstībām (Jņ.18:36). Lai arī Žēlastības valstība (Baznīca) atrodas šajā pasaulē, tā nav no šīs pasaules (1.Jņ.2:5; Jņ.17:16). Pasaule ir vienīgi Žēlastības valstības adrese (Jņ.17:11, 15; 1.Tim.2:1-4), jo šī valstība nav veidota un uzturēta tā, kā šīs zemes valstības (Mk.16:15-16). Šīs pasaules valstības tiek veidotas un uzturētas, pateicoties Dieva izveidotajai laicīgās valdības institūcijai (Rom.13:1-4), savukārt Žēlastības valstība ir dibināta un tiek uzturēta vienīgi ar žēlastības līdzekļu palīdzību (Dieva Vārdu un sakramentiem; Mt.28:19-20).

Taču Žēlastības valstība it jānodala ne tikai no Spēka valstības, bet Raksti to nodala arī no Godības valstības (1.Jņ.3:2; Rom.8:24-25), lai arī formāli tās nevar nodalīt vienu no otras (Jņ.5:24; 3:36; Kol.3:2-4; Gal.4:26). Tām abām ir viens un tas pats Kungs un dievišķās žēlastības svētība, taču tās atšķiras:

  • runājot par dievišķo lietu satveršanu, jo, ja Žēlastības valstībā visas dievišķās zināšanas ir netiešas, proti, tiek gūtas ticībā Dieva Vārdam (atrauta zināšana; Jņ.8:31-32), tad Godības valstībā šīs zināšanas ir tiešas, proti, tiek saņemtas svētlaimīgu vīziju veidā (skatoša zināšana; 1.Kor.13:12), un
  • abu šo valstību locekļi atrodas dažādos stāvokļos, jo, ja karojošās Baznīcas stāvokli raksturo bēdas un izbailes (Ap.d.14:22), tad triumfējošo Baznīcu raksturo nepārspējama godība (Atkl.7:17; 21:3-4).

Mācība par Kristus ķēnišķo amatu ir ticības artikuls, proti, pamatojoties Rakstos, mēs ticam, ka Kristus visā savā godībā valda spēka, žēlastības un Godības valstībās. Spēka valstībā mēs patiešām saskatām Kristus valdīšanas objektus, taču ne Viņa pilnīgu varu (Ebr.2:8). Patiešām, bieži vien šķiet, ka pār šo pasauli valda nevis Dievs, bet gan sātans. Kristus Žēlastības valstībā mēs patiešām saskatām šīs valstības līdzekļus, jo mēs dzirdam Evaņģēliju un redzam ārējos sakramentus; tomēr pati valstība mums ir neredzama, jo tā ir iekšēja, tā atrodas cilvēku sirdīs (Lk.17:20-21; 1.Pēt.2:5). Taču, neskatoties uz velna (Mt.16:18), maldu mācītāju (2.Tim.2:17-19) un pasaules pretspēku (Jņ.16:33), mēs ticam, ka kristīgā Baznīca jeb Žēlastības valstība pastāvēs uz zemes līdz pat laiku beigām (Mt.28:20). Tomēr Godības valstība, kura atklāsies paša Kunga noliktā laikā (Ap.d.1:7), allaž būs kristiešu kvēlāko cerību objekts (1.Jņ.3:2; Rom.5:2; 8:24-25), par kuru tie dedzīgi lūdz un pastāvīgi gaida tās atnākšanu (Fil.3:20)

Tēmas: De Munere Regio kristīgā baznīca Kristīgā dogmatika Kristus valdīšana Kvenšteta citāti Mācība par Kristus amatu Par Kristus amatu žēlastības valstība

Continue Reading

« Briesmīgs izsalkums pēc Dieva vārda
Atklāsmes grāmatas misioloģija »
                       

Ieskaties

Sieva teica …
Kristus - mūsu dzīves spēks
Džeks Priass: caur žēlastības Evaņģēliju [2]
Divas dažādas garīgas valstības

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Debesu vārti Debesu vārti
    • e-apceres

    Debesu vārti

  • Grēkā krišana patiesajā Baznīcā Grēkā krišana patiesajā Baznīcā
    • e-apceres

    Grēkā krišana patiesajā Baznīcā

  • Jaunpiedzimšanas šaurie vārti Jaunpiedzimšanas šaurie vārti
    • e-refleksijas

    Jaunpiedzimšanas šaurie vārti

  • Morālais arguments Dieva esamības pierādīšanā Morālais arguments Dieva esamības pierādīšanā
    • e-raksti

    Morālais arguments Dieva esamības pierādīšanā

  • Mācītājs savus kolēģus nosaucis par ēzeļiem Mācītājs savus kolēģus nosaucis par ēzeļiem
    • e-ziņas

    Mācītājs savus kolēģus nosaucis par ēzeļiem

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Maldi attiecībā uz Kristus ķēnišķo amatu
  • Ko mēs lūdzamies Tēvreizes otrajā lūgšanā?
  • Divējāds Kristus attēlojums
  • Kas Svētajā Lūgšanā tiek saukts par “Dieva valstību”?
  • Lūgšana “Mūsu Tēvs”: Lai nāk Tava valstība
  • Kristus valstības daba
  • Pastāvīgā cīņa par cilvēka sirdi

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Dūnu mētelis pāvestam

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025