Skip to content
30. jūlijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

273. Kas Svētajā Lūgšanā tiek saukts par "Dieva valstību"?

  • Sākums
  • Pret ateismu draudzē
  • e-apceres

Pret ateismu draudzē

Reinhards Slenczka
Noklausies šo e-publikāciju

“Ko tad tie darīs, kas liekas kristīties par mirušajiem? Ja jau mirušie augšām necelsies, kam tad kristīties par viņiem? Kādēļ arī mēs ik brīdi esam briesmās? Es mirstu ik dienas, tik tiešām, ka jūs, brāļi, esat mans gods Kristū Jēzū, mūsu Kungā. Ja es, tikai mirstīgs cilvēks būdams, esmu Efezā cīnījies ar plēsīgiem zvēriem, kāds labums man tur būtu? Ja mirušie neceļas augšām, tad: ēdīsim un dzersim, jo rīt mēs mirsim. – Nepievilieties. Ļauna sabiedrība samaitā labus tikumus. Esiet skaidrā prātā un negrēkojiet; jo daži Dievu nemaz nepazīst, to es jums saku par kaunu.” [1.Kor.15:29–34]

Pret ateismu draudzē

Te skatiens pievēršas tam, kas ir draudze un ko tā dara. Tas skar attieksmi pret mirušajiem un nāvi. Tādējādi dzīve no ticības nav vienkārši ticības izpausme rīcībā, bet ticība uz Jēzus Kristus augšāmcelšanos pašos pamatos nosaka veidu, kādā mēs uztveram dzīvi un kā savu dzīvi dzīvojam, jo ar Kristību esam tapuši jauni cilvēki.

Ja ticam uz mirušo augšāmcelšanos un sagaidām pastaro tiesu pār dzīvajiem un mirušajiem, tad rodas jautājums: ko vēl iespējams darīt nekristītu mirušo labā. Šis jautājums ir aktuāls kā attiecībā uz bērniem, tā arī uz pieaugušajiem. Draudzē praktizētā tā sauktā vietnieciskā Kristība tiek pieminēta kā arguments mirušo augšāmcelšanās apstiprinājumam. Šādai Kristībai nebūtu jēgas, ja mirušajiem nekas vairs nebūtu gaidāms. Apustulis šādai praksei pamatojumu nesniedz, taču viņš to arī nekritizē.

Nostāja attiecībā pret nāvi redzama pie paša apustuļa, kad viņš ar savu pasludinājumu par Jēzus Kristus augšāmcelšanos pats nonāca nāves briesmās dabas spēku un cilvēku vajāšanu dēļ, tiekot notiesāts uz cīņu ar zvēriem Efezā [1.Kor.15:32]. Tā ir ticības nostāja: vai nu mēs pastāvīgi baidāmies no nāves, vai arī dzīvojam šajā laikā ar pārliecību, ka Kristus ar Savu augšāmcelšanos kā pirmais ir nāvi uzvarējis un galu galā uzveiks to pilnīgi. Jau šeit kļūst redzams, ka šīs ticības dēļ nāve zaudē savu absolūto kundzību – arī tur, kur tā vēl šķietami valda pār mums.

Galu galā, kristieša dzīves nostāja un dzīvesveids ir atkarīgs no tā, vai meklējam dzīves piepildījumu šīs pasaules dzīves laikā, vai arī ceļš uz dzīves mērķi ved mūs cauri nāvei, kopā ar Kristu uz Dieva valstību. Kam nav cerību, nedz atbildības aiz nāves robežas, tam tuva un saprotama šķiet hēdoniska nostāja – meklēt šīs dzīves laikā maksimumu prieka un apmierinājuma, minimumu ciešanu un sāpju. “Ēdīsim un dzersim, jo rīt mēs mirsim” – te apustulis citē Jesaju [22:13]. Taču šajā pašā vietā viņš citē arī antīkā komēdiju dzejnieka Menandra laicīgo gudrību no lugas “Taīda”:

ļauna sabiedrība samaitā labus tikumus.

Taču kristiešiem ir tā: kad skatiens tiek vērsts pāri mūsu dzīves pieredzes nepārvaramajai nāves robežai, tad, gaidot mūsu Kunga atkalatnākšanu, mainās šīs laicīgās dzīves perspektīvas un mērogi.

Kristus augšāmcelšanās iedarbība ir universāla. Tā darbojas kā visu mirušo augšāmcelšanās priekšnoteikums, – kā arī apustulis Pāvils raksta: “Mēs gribam, brāļi, lai jūs būtu skaidrībā par tiem, kas aizmiguši, un lai jūs nenodotos skumjām kā tie, kam nav cerības. Jo tāpat, kā mēs ticam, ka Jēzus ir nomiris un augšāmcēlies, Dievs arī aizmigušos caur Jēzu vedīs godībā kopā ar Viņu.” [1.Tes.4:13-14]

Jēzus Kristus apustulis, kas pats sevi raksturo kā pēdējais un turklāt vēl necilākais no aculieciniekiem, kuri sastapuši augšāmcēlušos Kristu, nespriež par pamatojumiem un izpratnes iespējām, bet tieši norāda:

Baznīcai jāraugās, kā tikt skaidrībā ar šo ultimātu. Tai jāraugās uz draudzes vajadzībām, ievērojot to, ka draudze sastāv no ticīgiem, daļēji ticīgiem un neticīgiem ļaudīm.

Kopumā šis vēstules fragments ir aicinājums uz skaidru redzējumu – pretstatā visām viedokļu dažādības ilūzijām. Un nobeigumā skaidri tiek izteikts pārmetums par ateismu draudzē: “..jo daži Dievu nemaz nepazīst” [1.Kor.15:34]. Tātad augšāmcelšanās noliegums ir Dieva noliegums; šādi tiek apstrīdēta Viņa vara pār nāvi. Te nav runa par subjektīvām pārliecībām, kuras kādam var būt vai nebūt, kuras iespējams saprast vai nesaprast; tādēļ apustulis izsakās tik skaidri un asi. Ja pasludinājumam pietrūkst šīs skaidrās izšķiršanas, tad tiek pazaudēts izšķirošais punkts, no kā viss ir atkarīgs, kas uztur vai sagrauj pārējo. Tas jāievēro, turpinot aplūkot visu sekojošo, – kaut arī vecais cilvēks mūsos tam pretojas.

Tēmas: ateisms atkalatnākšanas cerība Bārta citāti Dieva noliegums hēdoniska nostāja laicīgā gudrība miršana mirušo augšāmcelšanās nāve Taīda vietnieciskā Kristība

Continue Reading

« Dievs mājo katra kristieša nožēlojamajā sirdī
Lūgšanai ir trīs dažādas īpašības »
                       

Ieskaties

Iepazīt iekāri
Neticība Jēzum nozīmē arī neticību Dievam
Kādam mērķim tad kalpo bauslība?
Asinis uz tavām durvīm

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Kad cilvēks pielūdz to, ko pats radījis Kad cilvēks pielūdz to, ko pats radījis
    • e-refleksijas

    Kad cilvēks pielūdz to, ko pats radījis

  • Arī svētie reizēm ir krituši grēkā Arī svētie reizēm ir krituši grēkā
    • e-apceres

    Arī svētie reizēm ir krituši grēkā

  • Senās un viduslaiku baznīcas vēsture latviski Senās un viduslaiku baznīcas vēsture latviski
    • e-ziņas

    Senās un viduslaiku baznīcas vēsture latviski

  • Debesu valstības līdzības Debesu valstības līdzības
    • e-raksti

    Debesu valstības līdzības

  • Kas esmu es? Kas esmu es?
    • e-poēzija

    Kas esmu es?

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Ticība uz miesas augšāmcelšanos
  • Kristus ir augšāmcēlies no mirušiem
  • Kristībā jūs tiekat savienots ar Kristu
  • Jaunā radība
  • Ko Jēzus augšāmcelšanās nozīmē tev?
  • Kā tu vari saprast miesas augšāmcelšanos?
  • Par miesas augšāmcelšanos

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus bēg no sātana

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025