Skip to content
30. jūlijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

232. Kādas vietējās draudzes un draudžu asociācijas pastāv patlaban?

  • Sākums
  • Vai ticīgais var būt pārliecināts, ka viņam piemīt pestījošā ticība?
  • e-raksti

Vai ticīgais var būt pārliecināts, ka viņam piemīt pestījošā ticība?

Dr. Dž. Teodors Millers
Noklausies šo e-publikāciju

Daudzās ticības kontraversēs viens no strīdīgajiem jautājumiem ir bijis arī tas, vai kristietis var būt pārliecināts, ka viņam piemīt īsta ticība. Noliedzošu atbildi sniedz katoļi un prokatoliski noskaņotie protestanti, savukārt Svētie Raksti nepārprotami sniedz pozitīvu atbildi (2.Tim.1:12; 4:7).

Vai ticīgais var būt pārliecināts, ka viņam piemīt pestījošā ticība?

Jāatzīst, ka ticīgais ne allaž var apzināties savu ticību. Pestījošajai ticībai (tieša ticība, darbīga ticība) ne vienmēr jābūt apzinātai ticībai, jeb ticībai, kuru uztver pats ticīgais. (Apzināta un apdomāta ticība, ar kuru atdzimis cilvēks tic un apzinās sevi ticam.) Tā, piemēram, pieaugušiem kristiešiem, atrodoties aizmigušā stāvoklī vai veicot darba pienākumus, patiešām piemīt pestījošā ticība, kura satver Dieva žēlastību Jēzū Kristū, bet tomēr tā nav reflektoriska un diskursīva ticība. Proti, viņi neapzinās nedz savu ticību kā tādu, nedz tās stāvokli. Ticība un viss, kas ar to saistās uz kādu laiku ir izgājusi no viņu tiešās apziņas. Viņi var atrasties arī bezsamaņas stāvoklī, vispār nebūdami spējīgi domāt par garīgām lietām; vai arī viņi varētu būt pakļauti pārbaudījumiem , kad viņi paši uzskata, ka viņiem nav ticības, jo viņi vairs to neizjūt. Visos šādos gadījumos pestījošā ticība patiešām pastāv, lai arī pats ticīgais to neapzinās. Pat kristītos zīdaiņos ticība pastāv nevis vienkārši kā potencionāls ticēt jeb kā kāda pasīva īpašība, bet gan kā aktīva uzticēšanās dievišķajai žēlastībai un aktīva tās uzņemšana, kā to tiešā veidā apliecina Kristus (Mt.18:6)

Tomēr mācību par reflektīvo ticību nedrīkst ļaunprātīgi izmantot tam, lai gūtu nepamatotu drošības sajūtu vai kļūtu vienaldzīgs, jo Dievs vēlas, lai visi ticīgie būtu pārliecināti par savu ticības un žēlastības stāvokli (Rom.5:1-2). Ja kristiešiem ir šaubas attiecībā uz savu ticību, no šīm šaubām ir jātiek vaļā. Tas izraisa nepieciešamību sludināt bauslību, kuras mērķis ir atklāt, ka šāda neticība un šaubas ir grēcīgas un Dievam nepatīkamas (Jņ.8:46; Mt.14:31). Taču pamatā ir nepieciešama Evaņģēlija sludināšana (Rom.5:20; 8:15-17), kas vienīgā var radīt pārliecību par ticību (Jņ.8:31-32) un dzēst visas šaubas.

Būtu vietā atgādināt šaubīgam, bailīgam kristietim arī to faktu, ka pat vēlēšanās būt pestītam ar Jēzus Kristus starpniecību ir faktiska jeb tieša ticība, jo šāda vēlme nekad nevar rasties dabiskā, neatdzimušā sirdī (1.Kor.2:14), bet gan ir Svētā Gara dāvana (Ef.1:19; Rom.8:23). Konkordijas formula pamatoti saka:

Šī dārgā Rakstu vieta [Fil.2:13] ir ļoti mierinoša visiem tiem kristiešiem, kuri izjūt vai piedzīvo savās sirdīs kaut nelielu dievišķās žēlastības dzirksti vai ilgas pēc tās un pēc mūžīgās pestīšanas; jo viņi zina, ka Dievs ir iededzis viņu sirdīs šo patiesās dievbijības dzirksti un ka Viņš arī turpmāk stiprinās viņus un palīdzēs viņiem to vājuma brīžos, uzturot tos īstenā ticībā līdz pat galam (sal. ar Mt.17:20)

Tā kā ticīgajam raksturīgā pārliecība par atrašanos žēlastības stāvoklī nav atrodam cilvēka dabiskajā stāvoklī, bet to viņā izraisa Svētais Gars, tad ir pareizi sacīt, ka tā neapšaubāmi pamatojas Svētā Gara liecībā. Svētā Gara liecība ir gan iekšēja, gan ārēja. Svētā Gara iekšējā jeb tiešā liecība nav nekas cits, kā vienīgi ticība, kura pārliecina ticīgo, ka viņš ir Dieva bērns, mierina un stiprina viņu visās likstās un kārdinājumos, un uztur viņā cerību pēc mūžīgās dzīvības (Rom.8:15-16; 1.Jņ.5:10; Fil.1:6). Tādēļ Svētā Gara iekšējā liecība nav kaut kas tāds, kas pastāv bez ticības vai līdztekus ticībai, bet gan pati ticība (1.Jņ.5:10). Skat. arī Apoloģija :

Bet ticība šī vārda patiesajā nozīmē ir tā, kad mana sirds un Svētais Gars sirdī saka: Dieva solījums ir patiess un drošs. Tieši par šādu ticību runā Raksti.

Svētā Gara ārējā liecība sastāv no tā, ka Dievs ar žēlastības līdzekļu starpniecību izraisa ticīgajā acīmredzamus ticības augļus, tādus kā mīlestību uz Dievu un Viņa vārdu (Jņ.8:47; 1.Tes.1:3-6; 2.Tes.2:13-15), un mīlestību uz savu tuvāko (1.Jņ.3:14), kuri liecina par viņa atrašanos žēlastības stāvoklī (Gal.5:22-24). Šo Svētā Gara ārējo liecību, kura ir vērojama vienīgi patiesos ticīgajos, ir jāatšķir no neticīgajiem raksturīgās uzticēšanās saviem ārējiem “labajiem darbiem,” jo šāda uzticēšanās “nedzīviem labajiem darbiem” pārliecinoši pierāda, ka viņi ir paštaisni un tādēļ nav Dieva bērni (Lk.18:10-14).

Tādēļ ikviens, kurš patiesi tic Kristum, ir pārliecināts par savu žēlastības un pestīšanas stāvokli, jo Svētais Gars, kurš ar Evaņģēlija starpniecību ir izraisījis viņā šo ticību, ar šīs pašas ticības palīdzību pārliecina viņu, ka viņš ir Dieva bērns un ir mantojis mūžīgo dzīvību (Rom.8:15-17).

Tēmas: Augsburgas ticības apliecības Apoloģija De Fide Salvifica Konkordijas formula Kristīgā dogmatika mācība par pestījošo ticību pestījoša ticība reflektīvā ticība strīdīgs jautājums svētā Gara liecība ticības apziņa

Continue Reading

« Radikālas izmaiņas uzskatos par kalpošanu
Bez Likumdevēja nav likuma »
                       

Ieskaties

Sāncensis cerībai
Trīsdesmit devītais vakara priekšlasījums
Dieva skatīšana – debesu Jeruzāleme
Dievs aicina mācītāja amatā tikai vīriešus

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Kad cilvēks pielūdz to, ko pats radījis Kad cilvēks pielūdz to, ko pats radījis
    • e-refleksijas

    Kad cilvēks pielūdz to, ko pats radījis

  • Arī svētie reizēm ir krituši grēkā Arī svētie reizēm ir krituši grēkā
    • e-apceres

    Arī svētie reizēm ir krituši grēkā

  • Senās un viduslaiku baznīcas vēsture latviski Senās un viduslaiku baznīcas vēsture latviski
    • e-ziņas

    Senās un viduslaiku baznīcas vēsture latviski

  • Debesu valstības līdzības Debesu valstības līdzības
    • e-raksti

    Debesu valstības līdzības

  • Kas esmu es? Kas esmu es?
    • e-poēzija

    Kas esmu es?

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Edgars Ķiploks: Liec galvu krusta priekšā
  • Tava gudrība, taisnība, dzīves svētums un pestīšana
  • Pateicība par mūžīgās pestīšanas apsolījumu
  • Teologu orģijas nerimst
  • Christian Ludwig Scheidt: No žēlastības pestīts kļūšu
  • Ticība Kristum, Dzīvajam Vārdam, ir atslēga!
  • Kas ir svētā Gara zīmogs?

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Mc Donald’s skatloga bētlemīte

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025