Skip to content
11. augusts, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

253. Vai esi drošs, ka arī tu tiksi debesīs?

  • Sākums
  • Svētā Vakarēdiena konsekrācija ir pats Evaņģēlijs
  • e-raksti

Svētā Vakarēdiena konsekrācija ir pats Evaņģēlijs

Hermanis Zasse
Noklausies šo e-publikāciju

Luteriskā mācība par konsekrāciju pieņem, ka visas Svētā Vakarēdiena celebrēšanas ir neaptverams brīnums, tieši tāpat kā pirmais Svētais Vakarēdiens, kā to uzskata Reformātu Baznīca, nebija alegoriska darbība, bet arī bija brīnums.

Svētā Vakarēdiena konsekrācija ir pats Evaņģēlijs


Ikviens Svētais Vakarēdiens, ko mēs svinam, ir brīnums, ne mazāks brīnums, kā tie, kuru Jēzus veica savas zemes dzīves laikā. To pašu mēs varam teikt arī par Kristību, gan citādā veidā. Tāpat kā Kunga sludināšanu papildināja Viņa zīmes un brīnumi, tā arī Viņa baznīcas pasludināšanu pavada sakramenti. Un kā Jēzus darbi bija nākošās pestīšanas aizsākums (Lk.4:18-30; Mt.11:4-6), tāpat arī Kristībā un Svētajā Vakarēdienā mēs jau saņemam to, kas pieder nākošajai pasaulei. Cik vien bieži baznīca pulcējas pie tā Kunga galda, tik lielā mērā jau ir atnākusi “tā Kunga diena,” proti, Mesijas diena (skat. Am.5:18), Viņa atkal atnākšanas diena. Šī ir sākotnējā svētdienas kā “tā Kunga dienas” nozīme, kurā Jānis (Atkl.1:9-20) Garā varēja piedalīties debesu dievkalpojumā, kamēr Āzijas baznīcas tika pulcinātas pie Svētā Vakarēdiena (Atkl.3:20). Svētdiena ir aizsteigšanās priekšā parousia. Tā tas ir tāpēc, ka šajā dienā tas Kungs nāk pie savas baznīcas vārdā un Altāra Sakramentā. Šī iemesla dēļ baznīca Viņu sveic pirms konsekrācijas ar vārdiem “Svētīts ir kas nāk Tā Kunga vārdā. Ozianna visaugstākajās debesīs.” Luteriskā Baznīca XVI un XVII gadsimtā joprojām dievkalpojumu celebrēja tā, kā to aizstāv Augsburgas ticības apliecība (XXIV):

Nepatiesi tiek apsūdzētas mūsu draudzes, ka viņas pavisam atmetot misi. Katrā ziņā mise pie mums top paturēta un celebrēta ar visu godbijību.

Šī godbijība sen ir pagājusi, kopš ortodoksija atstāja novārtā cilvēku liturģisko izglītošanu, Piētisms iznīcināja luterāņu priekšstatu par sakramentu un racionālisms atcēla ticību brīnumiem.

Vai luteriskā Baznīca atjaunos tādu dievkalpojumu, par kuru liecību sniedz tā ticības apliecības? Tas nevar būt neatkārtojamas un neatjaunojamas pagātnes jautājums, bet jautājums par to, kā no jauna izprast Svēto Rakstu mācību par Altāra Sakramentu kā tā ir apliecināta Ticības apliecībā. Viss pārējais notiks pats no sevis.

Luterisma XIX gadsimta pieredze ir tāda, ka parasti visur tur, kur no jauna tiek izprasta un pieņemta Lutera mācība par patieso klātbūtni, no jauna parādās slāpes pēc Altāra Sakramenta un tiek atjaunota liturģija. Mēs redzam šādas pieredzes aizsākumus pat šodien. Mūsu baznīcai nevar palīdzēt neviena liturģiska kustība, kamēr tā nesaņem iedvesmu no Lutera dziļās izpratnes par konsekrāciju.

Konsekrācijā runā Jēzus Kristus un neviens cits. Viņš runā dievišķās visvarenības vārdus: “Šī ir Mana miesa”, “Šīs ir Manas asinis”, un dievišķās mīlestības vārdus: “dota un izlieta par jums grēku piedošanai.” Šie vārdi rada to, ko tie saka, patieso Viņa miesas un asiņu klātbūtni un grēku piedošanu. Tādā veidā abas formas, kurās parādās Evaņģēlijs, sastopas konsekrācijā, izrunātais un veiktais Evaņģēlijs, Vārds un Sakraments. Šajā nozīmē konsekrācija ir pats Evaņģēlijs.

Tēmas: Augsburgas ticības apliecība konsekrācija luterisma pieredze mācība par Altāra Sakramentu mācība par konsekrāciju mācība par patieso klātbūtni Svētais Vakarēdiens Tā Kunga diena Vārds un sakraments

Continue Reading

« Pasargāšana no elkdievības un pareiza mīlestība pret Dievu
Radikālas izmaiņas uzskatos par kalpošanu »
                       

Ieskaties

Dievs iztīra veselos zaros
Vai “luteriska” baznīcas izaugsme?
Šim sakramentam ir daudz nosaukumu
Dieva vārda pareiza mācīšana

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Tikai ticībā iegūstamā taisnība Tikai ticībā iegūstamā taisnība
    • e-apceres

    Tikai ticībā iegūstamā taisnība

  • Morālā atmiņa Morālā atmiņa
    • e-refleksijas

    Morālā atmiņa

  • Mūžīgie dārgumi Mūžīgie dārgumi
    • e-apceres

    Mūžīgie dārgumi

  • Baznīcai jābūt vienotai ticībā Baznīcai jābūt vienotai ticībā
    • e-apceres

    Baznīcai jābūt vienotai ticībā

  • Kristība kā pamatsakraments Kristība kā pamatsakraments
    • e-raksti

    Kristība kā pamatsakraments

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Bērni saņems Vakarēdienu
  • Grēksūdze un Vakarēdiens
  • Divpadsmit apustuļu mācība par Svēto Vakarēdienu
  • Kas ir necienīgs Vakarēdiena baudītājs?
  • Pēdējā vakarēdiena divpadsmit karikatūras
  • Par “Tā Kunga dienu”
  • Kas ir Svētais Vakarēdiens?

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus pašiņš

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025