Skip to content
27. jūlijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

288. Kā mēs varam pastāvēt kārdināšanās?

  • Sākums
  • Šķiet, ka baznīcas izaugsmes principi tomēr nedarbojas
  • e-raksti

Šķiet, ka baznīcas izaugsmes principi tomēr nedarbojas

Kurts E. Markvarts
Noklausies šo e-publikāciju

Pēc visas skaļās dižošanās ar Baznīcas izaugsmes kustības “zinātniskajām” metodēm izbrīnu rada Pītera Vāgnera izteiktais secinājums: “Es nedomāju, ka mūsu izstrādātajos baznīcas izaugsmes principos vai mūsu izmantotajās evaņģelizācijas metodēs būtu kaut kas principiāli nepareizs. Tomēr šķiet, ka tie nedarbojas.”

Šķiet, ka baznīcas izaugsmes principi tomēr nedarbojas


Pie tam, kā viņš atzīst, šī kļūme būtu pārvarama nevis, izmantojot vēl vairāk metožu, bet gan ar teoloģisku saturu, šajā gadījumā – ar jaunpentakostālismu: “Šodien baznīcas izaugsmes nākotne ir atkarīga no tās prasmes peldēt uz Svētā Gara trešā viļņa.” Ar “trešo vilni” (par pirmo un otro vilni uzskatot pentakostālismu un harismātisko kustību) Vāgners saprot vispārējo atvērtību dažādām zīmēm un brīnumiem, tai skaitā arī “pravietošanai” un brīnumainām dziedināšanām, kura evaņģelikāļu baznīcās aizsākusies apmēram 1980. gadā. Uzskatot mūsdienās notiekošos brīnumus par pierādījumu tam, ka Dievs atbalsta misijas darbu, Vāgners nu ir kļuvis par principa “evaņģelizācija ar spēku” aizstāvi.

Tomēr, ja ir taisnība, ka “pastāv tikai divi iedarbīgi cēloņi: Svētais Gars un Dieva vārds, kas ir Svētā Gara instruments, ar ko Viņš panāk cilvēka atgriešanos”, tad paveras pavisam cita aina. Pirmkārt, pat tie baznīcas izaugsmes principi, kas būtu izmantojumi, ir samērā nenozīmīgi. Citiem vārdiem sakot, spēja uzturēt un vadīt sarunu var sludinātājam palīdzēt nenovirzīties no tēmas nevajadzīgā pļāpāšanā. Šādām spējām ir sava pakārtota nozīme. Taču to nozīme nav absolūta. Cilvēku pie Dieva ved tikai Evaņģēlijs pats, nevis sludinātāja izskats, personīgās īpašības vai viņa lietotie paņēmieni.

Otrkārt, Evaņģēlijs jau pats par sevi ir pilnīgs, pabeigts un spēcīgs, un nav vajadzīgas nekādas zīmes un brīnumi, kas to padarītu par “pilno Evaņģēliju”. Skaidri sludināts Evaņģēlijs un pareizi izdalīti sakramenti – tas ir pilns Evaņģēlijs. “Evaņģelizācijas ar spēku” atkarība no brīnumainām dziedināšanām ir pievēršanās pseidoevaņģēlijam, kam Dievs nav devis nekādas garantijas. Tā ir aplamās godības teoloģijas likšana patiesās krusta teoloģijas vietā. “Lielākajiem darbiem” (Jņ.14:12), ko Tas Kungs ir apsolījis savai baznīcai, ir jāatšķiras pēc būtības, nevis tikai pēc apmēriem. Tādi ir svētie sakramenti. Tādējādi Kristība dāvā brīnišķīgāku un labāku dzīvi par to, kurā uz laiku atgriezās Lācars (Jņ. 11). Un dievišķais Svētā Vakarēdiena mielasts ir kaut kas nesalīdzināmi lielāks pat par brīnišķi pavairotajām miežu maizēm un zivīm (Jņ. 6)! Kad baznīca šķiet pilnīgi nespēcīga un tai nav nekā, uz ko paļauties, kā vien dievišķais Evaņģēlija spēks, tā atrod bagātīgu avotu Tajā, kura spēks nespēkā varens parādās (2.Kor.12:9; sal. 1.Kor.1.–2.nod.).

Godības un labklājības teoloģija drīz vien noved bīstami tuvu New Age okultismam. Lūk, kādu cieņu Vāgners izrāda Roberta Šullera “iespēju domāšanai”:

Patiesībā iespēju domāšana varētu būt sinonīms tam, ko Bībele sauc par “ticību”. Šullera iespēju domāšanas definīcija ir “Dieva doto iztēles spēju maksimāla izmantošana, lai iztēlotos iespējamos ceļus, pa kuriem būtu sasniedzams vēlamais rezultāts”. Viņš ir pārliecināts, ka “pozitīvās domāšanas spēks ir vislielākais spēks pasaulē”.

Tas ir tas pats Šullers, kurš kļuvis pazīstams ar savu pašpārliecinātību un kuram patīk sevi dēvēt
par reformācijas “reakcionāru”. Viņa “pozitīvās domāšanas spēks”, jēdziens, ko viņš mantojis no sava skolotāja Normana Vincenta Pīla, ir nevis ticība, bet gan tieši pretēji – stūrgalvība un pašpārliecinātība. Atšķirībā no maģijas ticības lūgšana ir: “..ne mans, bet Tavs prāts lai notiek” (Lk.22:42). Patvaļīgu “vīziju” un “vizionārisma” veicināšana ir godības teoloģijas sastāvdaļa un stipri atgādina New Age “radošo vizualizāciju”.

Tēmas: Baznīcas izaugsmes kustība godības teoloģija labklājības evaņģēlijs New Age kustība okultisms pozitīvā domāšana pseidoevaņģēlijs Roberts Šullers

Continue Reading

« Atgriešanas līdzekļi
Ticības apliecības izpratne »
                       

Ieskaties

Svētīt vai svinēt?
Karojoša baznīca vai baznīcas cīņa?
Kalpošana ar dāvanām
Purgatorijs - sena dievbijīga tradīcija vai doktrinālas slimības simptoms?

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Debesu valstības līdzības Debesu valstības līdzības
    • e-raksti

    Debesu valstības līdzības

  • Kas esmu es? Kas esmu es?
    • e-poēzija

    Kas esmu es?

  • Būt nolaidīgam Būt nolaidīgam
    • e-apceres

    Būt nolaidīgam

  • Dzimuši no Dieva Dzimuši no Dieva
    • e-refleksijas

    Dzimuši no Dieva

  • Kas nepieciešams kristīgai sadraudzībai Kas nepieciešams kristīgai sadraudzībai
    • e-apceres

    Kas nepieciešams kristīgai sadraudzībai

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Apmelots LELB arhibīskaps
  • Vēl viens mūsējais izlaidies
  • Viens no e-ntuziastiem kļuvis par teoloģijas maģistru
  • Teoloģijas fakultāte vāc ziedojumus
  • Būt starp talantīgākajiem Latvijas teologiem
  • Mīlestība pret teoloģiju
  • Kas ir teoloģijas virzieni?

Pēdējie komentāri

  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Android Luters

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025