Skip to content
9. maijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

181. Kādi kalpošanas veidi ir ietverti Jēzus Kristus, Pestītāja, misijā?

  • Sākums
  • Vai “luteriska” baznīcas izaugsme?
  • e-raksti

Vai “luteriska” baznīcas izaugsme?

Kurts E. Markvarts
Noklausies šo e-publikāciju

Izbrīnu rada Kenta Hantera teiktais: “Baznīcas izaugsmes kalpošanas filozofija ir balstīta uz žēlastības līdzekļiem (Dieva vārdu un sakramentiem) un lūgšanu.”

Vai “luteriska” baznīcas izaugsme?

Hantera kā luterāņa pienākums nepārprotami ir ierādīt žēlastības līdzekļiem galveno un noteicošo vietu. Tomēr viņam nav tiesību mēģināt kādam iestāstīt, ka Baznīcas izaugsmes kustība “ir balstīta” uz žēlastības līdzekļiem. Ir pilnīgi skaidrs, ka tā ne uz ko tamlīdzīgu nebalstās. Tam vajadzētu būt skaidram jau no tā, ko pats Hanters ir sacījis iepriekš: “Baznīcas izaugsmes principi lielākajās protestantu denominācijās sāk attīstīties jo straujāk, jo vairāk uzmanības tās pievērš savai veselībai un izaugsmei.”

Ko gan “lielākajās protestantu denominācijās” zina par žēlastības līdzekļiem? Hanters arī apgalvo, ka “baznīcas izaugsmes mācība dara baznīcu dzīvu”. Kas tad īsti to dara dzīvu – baznīcas izaugsmes mācība vai žēlastības līdzekļi? Tas nebūt nav viens un tas pats.

Hanters vārdos it kā parāda godu žēlastības līdzekļiem, bet tā ir tikai tukša skaņa. Žurnālā Vispārēja baznīcas izaugsme Hanters, kurš ir šī “galvenā Baznīcas izaugsmes kustības izdevuma” 26 redaktors, ir publicējis interviju ar mācītāju Kimu no Joido Pilnā Evaņģēlija (pentakostāļu) baznīcas Seulā, Korejā. Lūk, kas tajā sacīts par to, kāpēc jāapmeklē baznīca un kas mums no tā tiek:

Kad esam nožēlojuši grēkus, mēs svētdienas rītā varam steigties uz baznīcu, jo mūsu sirds un sirdsapziņa ir tīra. Lūgšana liek cilvēkam nožēlot savus grēkus, un tas viņam liek steigties uz baznīcu. Katru svētdienu mēs redzam daudzus kristiešus steidzamies uz Joido Pilnā Evaņģēlija baznīcu. Mēs uzsveram, ka cilvēkiem katru dienu jālūdzas kādu stundu. Mēs mudinām viņus piektdienas vakarā nākt uz baznīcu. Tātad viņi lūdz, un viņi nožēlo savus grēkus, un viņu sirdis tiek šķīstītas. Tāpēc viņi var nākt pie Kunga un uz baznīcu katru svētdienas rītu.

Tālāk seko vēstījums par to, kā Svētais Gars doktoram Čo lūgšanas laikā deva norādījumu pārcelt savu baznīcu uz Joido salu. Īsumā:

Kad lūdzam, Svētais Gars uzrunā mūsu sirdis. Mēs paklausām Svētā Gara vārdiem. Tāpēc lūgšana ir ļoti svarīga. Lūgšanā mēs varam nožēlot savus grēkus, un lūgšanā mēs varam sadzirdēt mūsu Kunga kluso, rāmo balsi. Lūgšanā cilvēku sirdis tiek šķīstītas, un viņi steigšus dodas uz savu baznīcu, būdami brīvi no jebkādas vainas.

Hanters nesniedz nekādus skaidrojumus vai labojumus attiecībā uz žēlastības līdzekļiem, bet gan, godādams mācītāju Kimu par “lielu ekspertu jautājumā par lūgšanas un baznīcas izaugsmes savstarpējo saistību”, pateicas viņam par interviju un noslēdz ar sirsnīgu: “Lai Dievs svētī jūsu darbu!”

Visā šajā “pasaules lielākās baznīcas” slavināšanā šķiet, ka vispār nav pamanīts tas milzīgais bezdibenis, kāds šķir uz žēlastības līdzekļiem balstītu un tai gluži pretēju nostāju. Saskaņā ar Bībeli “dievkalpojums” vispirms nozīmē piedošanas, dzīvības un pestīšanas saņemšanu no Dieva. Dievs kalpo mums, vēl pirms mēs varētu kalpot Viņam (Jņ.13:6-9). Saņemt Dieva piedošanu Viņa Dēlā ir augstākā Kristus godināšana. Mēs steidzamies uz baznīcu nevis svinēt savas sirdsapziņas tīrību vai brīvību no vainas, ko jau esam ieguvuši kaut kā citādi un neatkarīgi no Kristus, bet gan tieši tāpēc, lai iegūtu un atjaunotu šīs dāvanas. “Ne tāpēc es nāku, ka mana dvēsele būtu brīva no grēka, pilnīga, šķīsta un Tavas žēlastības cienīga.” Absolūcija ir tā, kur mēs, nabaga nožēlojamie grēcinieki, saņemam piedošanu. Evaņģēlija sludināšanā mūsu iztvīkušās dvēseles tiek atveldzētas. Un, svinot mielastu ar mūsu Kunga dzīvu darošo miesu un asinīm, mēs tiekam atjaunoti un saņemam spēku pastāvēt cīņā pret velnu, pasauli un mūsu pašu miesu. Te ir mūsu “apskaidrošanas kalns”, kurā mēs atkal tiekam stiprināti vienas nedēļas smagajam gājumam caur nāves ēnas ieleju, līdz būs jaunas debesis un jauna zeme, kur Dievs nožāvēs visas asaras un mēs baudīsim no dzīvības koka mūžīgi (Atkl.22:2). Cik drūms un bezcerīgs skats paveras, ja mums tas viss jāsasniedz pašiem savās mājās ar savām lūgšanām un bez Dieva brīnišķīgajiem pestīšanas līdzekļiem! Šie pilnīgi pretējie ieskati par to, kāpēc mēs ejam uz baznīcu un kas tajā notiek, nav savienojami.

Savās labākajās kalvinisma izpausmēs Baznīcas izaugsmes kustība paļaujas uz piētisku reformātu sludināto tiešu sastapšanos ar Svēto Garu lūgšanā. Sliktākajās – arminiāniskajās (sinergistiskajās) – izpausmēs tā veido manipulatīvas reliģiskas tehnikas, kurās viss atkarīgs no īstajām metodēm un paņēmieniem, ko izstrādājusi un par “efektīviem” atzinusi “zinātne”. Pat sekulārajiem masu medijiem kaut kas te ir licies aizdomīgi: “Baznīcas izaugsmes kustības speciālisti kalpotāja atbildības izjūtu vērtē nevis pēc tā, vai viņš ir uzticīgs Evaņģēlijam, bet gan, kā izteicies Skellers, pēc tā, vai cilvēki nāk un ziedo”.1993. gada 5. aprīļa Time numurā citēts metodista D. Stīvena Longa no Djūka universitātes Teoloģijas semināra brīdinājums “neveidot baznīcas pēc megasupermārketa parauga”. Lai arī Longs neiebilst, ja “baznīcas pārņem dažus mārketinga paņēmienus”, viņš ir satraukts par to, ka šobrīd “mārketinga paņēmieni sāk pārņemt baznīcas”. 1993. gada 9. augusta Newsweek, atzīmējot to, ka lielākās denominācijas, iespējams, mirst, jo tās zaudējušas savu teoloģisko integritāti, piebilst: “Droši vien vēl ļaunāka varētu būt vienīgi kāda jauna protestantiska veidojuma rašanās, kuram būtu panākumi tāpēc, ka tam šādas [teoloģiskas integritātes] nekad nav bijis!”

Tēmas: Apskaidrošanas kalns Baznīcas izaugsmes kustība dzīva baznīca Joido Pilnā Evaņģēlija baznīca manipulatīvas reliģiskas tehnikas pasaules lielākā baznīca teoloģiska integritāte Vispārēja baznīcas izaugsme žēlastības līdzekļi

Continue Reading

« Ar atgriešanos saistītās iekšējās izjūtas
Baznīca un ticības apliecība »
                       

Ieskaties

Augsburgas ticības apliecības VII artikuls krīzē
Dieva vārds - Svētie Raksti
Formācija, deformācija, reformācija
Baznīca nav spējīga mazināt cilvēku ciešanas

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Kalāma arguments Kalāma arguments
    • e-raksti

    Kalāma arguments

  • Meklējot autoritāti Meklējot autoritāti
    • e-apceres

    Meklējot autoritāti

  • Paļāvības pilnais dievbērnības gars Paļāvības pilnais dievbērnības gars
    • e-refleksijas

    Paļāvības pilnais dievbērnības gars

  • Tas Kungs Pats pulcē Savu Draudzi Tas Kungs Pats pulcē Savu Draudzi
    • e-apceres

    Tas Kungs Pats pulcē Savu Draudzi

  • Lai gars gūtu stiprinājumu un mierinājumu Lai gars gūtu stiprinājumu un mierinājumu
    • e-apceres

    Lai gars gūtu stiprinājumu un mierinājumu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Šķiet, ka baznīcas izaugsmes principi tomēr nedarbojas
  • Nav jāatsakās no Dieva žēlastības līdzekļiem
  • Pareizā rīcība
  • “Baznīcas izaugsmes” paradigma
  • Doktrinālā vienaldzība
  • Evaņģēlija kalpošana vai laju pašapkalpošanās ar “dāvanu” palīdzību?
  • Traucē celt baznīcu

Pēdējie komentāri

  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”
  • Janis Karklins: “Visi itkā cīnās pret maldiem..:)”
  • Roberto: “interesanti kāpēc cīnītājs pret maldiem vairs nav Lutera Akadēmijas mācības spēks, bet maldinātājs ir?”
  • Janis Karklins: “Varbūt kāds aizdomāsies, bet te jau jāsaka par tiem maldinātājiem, kā spļauj tā ir..bet nu baznīca kalnā to tik kultivē…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Uz baznīcas krusta
Uz baznīcas krusta

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025