Skip to content
22. augusts, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

208. Ko māca trešais ticības loceklis?

  • Sākums
  • Misija
  • e-refleksijas

Misija

Reinhards Slenczka
Noklausies šo e-publikāciju

Baznīcas valodā vārdam “misija” ir sava noteikta nozīme.

misija

Ar to saprot sludināšanu tiem, kas atrodas ārpus baznīcas: “ārējā misija” pievērsta cilvēkiem nekristīgajās zemēs, “iekšējā misija” pievēršas tādiem, kas dzīvo ārpus baznīcas mūsu zemē. Šādi raugoties, misiju vispirms nosaka kristiešu un nekristiešu attiecības.

Tas parādās arī organizatoriski, ja šo uzdevumu veikšanai tiek izveidotas dažādas institūcijas un programmas. Pie tā tad piederas arī tas, ka teoloģiskās izglītības iestādēs misija parādās kā patstāvīga specialitāte — “misijas zinātne” jeb “misioloģija” līdz ar misijas un reliģijas zinātnes katedrām un institūtiem. Protams, pastāvot šādai specializētai jēdziena “misija” izpratnei, viegli var piemirst, ka katra baznīca taču ir cēlusies no misijas.

Tātad misijā meklējams katras baznīcas un kristīgās dzīves pamats un izcelsme, kuri nāk no misijas un ir vērsti uz misiju.

Šādu uzskatu apstiprina arī bibliskais valodas lietojums. Vārds “misija” ņemts no latīņu vārda missio vai mittere, kas nozīmē “[no]sūtījumu” vai “sūtīt”. Attiecīgais grieķu vārds, kas tam tieši atbilst, skan αποστολή ar atbilstošo lietvārdu απόστολοι.

Arī bez grieķu valodas zināšanām katram kristietim skaidrs, ka tas ir pamatapzīmējums Jēzus Kristus aicinātajiem un nosūtītajiem sūtņiem, kuriem visām pasaules tautām jāsludina Evaņģēlijs, Priecīgā vēsts.

Tēmas: baznīcas izcelsme baznīcas valoda Evaņģēlija sludināšana kristīgās dzīves pamats misija misioloģija

Continue Reading

« Atšķirība starp Sokrātu un Jēzu
Vēstneša aicinājums uz žēlastības kāzu mielastu »
                       

Ieskaties

Netaisnības rokas
Burts nokauj, gars dara dzīvu
Nepraktiskais Jēzus
Laba un ļauna atzīšanas koks atvēra acis

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Pašreizējais laikmets Pašreizējais laikmets
    • e-refleksijas

    Pašreizējais laikmets

  • Daniēla grāmata var būt senāka nekā uzskatīts Daniēla grāmata var būt senāka nekā uzskatīts
    • e-ziņas

    Daniēla grāmata var būt senāka nekā uzskatīts

  • ka-baznicas-dzivei-ir-jatop-organizetai Kā baznīcas dzīvei ir jātop organizētai
    • e-raksti

    Kā baznīcas dzīvei ir jātop organizētai

  • Dzīvo tikai ticībā Dzīvo tikai ticībā
    • e-apceres

    Dzīvo tikai ticībā

  • Sacelšanās pret visu “reliģisko” Sacelšanās pret visu “reliģisko”
    • e-refleksijas

    Sacelšanās pret visu “reliģisko”

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Atsakās no ziedojuma
  • Es Jums esmu sludināšanu parādā
  • Katras īstas misijas iekšējā būtība
  • Latviešu luterāņu misionāri dodas pāri okeānam
  • Baznīcas galvenais uzdevums
  • Vēlas baznīcai atņemt īpašumu
  • Jauns misijas kuģis

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Ja Mārtiņš Luters būtu pravoslavs

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025