Skip to content
9. maijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

85. Kā pienākas jauniešiem un arī tiem, kuri nesastāv laulībā, pildīt sesto bausli?

  • Sākums
  • Robeža
  • e-refleksijas

Robeža

Jozefs Imbergs
Noklausies šo e-publikāciju

Pārsteidzoši, bet starp kristiešiem un nekristīgo reliģiju, tajā skaitā “tradicionālo reliģiju”, piemēram, animistu, piekritējiem ir vairāk kopīga nekā starp kristiešiem un ateistiem. Šo atšķirību nekādi nevar izskaidrot ar atšķirīgiem viedokļiem par atbildību. Lai to pierādītu, varam aplūkot piemēru par vidi.

robeža

Grūti atrast tautu, kas dabas un vides jautājumos būtu iejūtīgāka nekā indiāņi, ja vien mēs drīkstam viņus uzskatīt par vienu tautu. Viņi uzskatīja, ka ir atbildīgi par visu dzīvnieku, koku un augu pastāvēšanu un labklājību “dabas”, “senču” un “Lielā Gara” priekšā. Tā noteikti ir spēcīga ticība radīšanai, tādēļ vienlaicīgi arī lielas atbildības uzņemšanās. Tālāk, lai redzētu pretējo viedokli, aplūkosim filozofijas virzienus, kas noliedz to, ka pastāv Radītājs: saskaņā ar šiem uzskatiem, viss sācies ar evolūciju, “tīro sakritību” vai ko citu, ko vien var iedomāties radīšanas vietā. Tādējādi viņi nerēķinās ne ar vienu, kam viņiem būtu jādod “norēķins par savu namturību”, kad viņi vairs nevar “ilgāk būt par pārvaldniekiem” (Lk. 16:2). Saskaņā ar šiem filozofijas virzieniem vienīgo atbildību nosaka saprāts, vēlētāju vienbalsība, “izglītots vadonis” vai citi viņu pašu noteikti iemesli.

Šo ideju pamatā ir viens jautājums: kā iespējams tā pārvaldīt sabiedrību, lai patiesi rūpētos par tās labklājību nevis īsu laiku, bet arī turpmākās dienas un gadus? Tas nozīmē: kā var pārvaldīt sabiedrību saprātīgi, godīgi, ar pazemību un apdomību un – pats galvenais – ar atbildību? Pēdējais vārds ir kā visas sabiedrības dzīves ass, jo viss riņķo ap to. Jā, atbildība, bet pret ko?

Atbilde ir: pirmkārt, pret tautu, visu sabiedrību. Pasaulei jau ir apnikuši tādi valdnieki, kuri atbildīgi vienīgi pašu priekšā, un tādi vairāk nav vajadzīgi. Tādēļ, ja cilvēki, kuru rokās ir vara, patiešām ir labi un izdarīgi, viņi nekad nedrīkstētu tiekties pēc pilnīgas varas, jo, galu galā, viņi ir tikai cilvēki ar savām vājībām, trūkumiem un kļūdām. Turpretim viņiem jāstrādā savai tautai un kopā ar to, cik vien labi iespējams, jāizjūt atbildība cilvēku priekšā un jāatskaitās tautai par panākumiem un neveiksmēm. Tā rodas uzticēšanās. Ja vadoņi kalpo šādi, viņi kalpo arī Radītājam. Var gadīties, ka viņi nav ticīgi vai pat noliedz Dievu, tomēr viņi kalpo Dieva mērķiem, sekojot savam veselajam saprātam un sirdsapziņai. Tāpat ir ar dažādu reliģisku konfesiju vadītājiem – ja atbildības izjūta ir patiesa, viņu darbs kalpo kopīgam labumam. Turpretī pārvaldot un reizē piepildot arī savas personīgās intereses vai arī izpatīkot radiniekiem, draugiem, kādiem grupējumiem vai partijām, kas viņus visādi atbalsta, vara būs “šāda tāda” vai pat ļoti slikta. Ja varu īsteno saskaņā ar to, ko atļauj vai pieprasa “tīrais gadījums”, “veiksmes diena”, “attīstības spēki” utt, arī vārdu “atbildība” var saprast dažādi, atkarībā no tā, ko “gadījums” vai “veiksmes diena” sniedz “darījumos” vai “akcijās”.

Tēmas: Kristīgā dzīve kristīgā ētika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata vara un taisnīgums

Continue Reading

« Atšķiršana, ko veic Svētais Gars
Dieva vārds un cilvēku vārds »
                       

Ieskaties

Tas Kungs uzrunā velnu
Būt cilvēkam Dieva priekšā
Luters - Rakstu skaidrotājs 1. Mozus grāmatas komentāros
Kristus ar Savām paša asinīm sagādājis mūžīgu pestīšanu

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Garīgās garlaicības problēma baznīcās Garīgās garlaicības problēma baznīcās
    • e-ziņas

    Garīgās garlaicības problēma baznīcās

  • Kalāma arguments Kalāma arguments
    • e-raksti

    Kalāma arguments

  • Meklējot autoritāti Meklējot autoritāti
    • e-apceres

    Meklējot autoritāti

  • Paļāvības pilnais dievbērnības gars Paļāvības pilnais dievbērnības gars
    • e-refleksijas

    Paļāvības pilnais dievbērnības gars

  • Tas Kungs Pats pulcē Savu Draudzi Tas Kungs Pats pulcē Savu Draudzi
    • e-apceres

    Tas Kungs Pats pulcē Savu Draudzi

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Atbildīga rīcība
  • Bērni – nasta vai svētība?
  • Par bērnu seksuālās izmantošanas gadījumiem baznīcā
  • Atbildīgas rīcības robežas un sākotne
  • Likums un taisnīgums
  • Ticība vienmēr paliks personīga
  • Ko nozīmē “vara”?

Pēdējie komentāri

  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”
  • Janis Karklins: “Visi itkā cīnās pret maldiem..:)”
  • Roberto: “interesanti kāpēc cīnītājs pret maldiem vairs nav Lutera Akadēmijas mācības spēks, bet maldinātājs ir?”
  • Janis Karklins: “Varbūt kāds aizdomāsies, bet te jau jāsaka par tiem maldinātājiem, kā spļauj tā ir..bet nu baznīca kalnā to tik kultivē…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Vatikāna bobslejs
Vatikāna bobslejs

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025