Skip to content
7. augusts, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

79. Kā mēs palīdzam savam tuvākajam?

  • Sākums
  • Mācība par Kristus amatu
  • e-raksti

Mācība par Kristus amatu

Dr. Dž. Teodors Millers
Noklausies šo e-publikāciju

Dieva Dēla iemiesošanās notika, lai tiktu paveikts Dieva pestīšnas darbs, kuru Dievs bija plānojis jau kopš mūžības (Jņ.17:4; 3:16; Mt.18:11; Lk.19:10; 1.Tim.1:15).

Mācība par Kristus amatu

Augsburgas ticības apliecība pasludina:

Vārds, tas ir, Dieva Dēls, ir pieņēmis cilvēka dabu svētlaimīgās un šķīstās Jaunavas Marijas miesās [..], lai mūs salīdzinātu ar Tēvu un taptu upuris ne tikai par iedzimto vainu, bet arī par visiem cilvēku aktuālajiem grēkiem.

Tādējādi, viss ko Kristus kā Dievcilvēks paveica savā pazemošanās stāvoklī (Lk.1:30-31; Mt.1:21, 25; Lk.2:21) un ko Viņš kā tāds joprojām dara savā paaugstināšanas stāvoklī, attiecas uz Viņa dievišķo amatu jeb veikumu.

Runājot par Kristus viduātaja amatu, Kvenštets raksta:

Vidutāja amats ir funkcija, kura piemīt visai Dievcilvēka personai un sastāv no teantropiskām darbībām, ar kuru funkciju palīdzību Kristus, izmantojot abas savas dabas, tās iegūstot un pielietojot, ir pilnībā veicis un vēl tagad turpina veikt visu, kas nepieciešams mūsu pestīšanai.

Īsāk izsakoties, Kristus vidutāja amats sevī ietver visu, ko Viņš paveica mūsu pestīšanai un ko Viņš joprojām dara, lai nodrošinātu cilvēkiem pestīšanu.

Ja tiek vaicāts: “Kad Kristus sāka veikt savas vidutāja funkcijas?” tad mēs atbildam: a) Ne tikai kopš savas Kristības brīža, kas patiešām kalpoja kā svinīga ievadīšana Viņa publiskajā vidutāja amatā, bet b) jau kopš paša savas iemiesošanās brīža, tā kā Viņa ieņemšana, dzimšana, apgraizīšana, paklausība Tēvam utt. tika paveikta grēkā kritušās un pazudušās cilvēces pestīšanas labad (Gal.4:4-5; 1.Jņ.3:8).

Tiek, kuri uzskata, ka Dieva Dēls iemiesojās nevis cilvēces pestīšanas labad,  bet gan kādu citu iemeslu dēļ (sociniāņi, pelagiāņi, Šleiermahers, mūsdienu teologi: “Kristus nāca kā otrais Ādams, lai līdz pilnībai attīstītu radību”), ir pretrunā Rakstiem, kuri skaidri māca, ka Kristus nāca pasaulē vienīgi pestīt grēciniekus (Jņ.3:16; 1.Tim.1:15; 1.Jņ.4:9-10).

Ja tiek vaicāts, kādēļ Λόγος iemiesojās vienīgi pēc četriem gadu tūkstošiem*, Raksti mums nesniedz citādu atbildi, kā vienīgi to, ka Dievam tā labpatikās (Gal.4:4-5).

Kā grēkā kritušās cilvēces Pestītājam, Kristum bija jāveic trīs atsevišķi darbi:

  • Viņam bija jāmāca cilvēkiem, kā gūt pestīšanu (Lk.4:18; Jņ.1:18; Ebr.1:1; Mt.17:5);
  • Viņam bija jāsalīdzina pasaule ar Dievu (2.Kor.5:18-19; Mt.20:28; Rom.5:10; 1.Jņ.2:2);
  • kā Baznīcas Galvai un kā visuma suverēnajam Valdniekam Viņam bija jāpārvalda gan sava Baznīca, gan visas citas lietas (Lk.1:33; Ef.1:20-23; Jņ.18:33-37).

Tādēļ mēs runājam par Kristus trīskāršo amatu: a) profētisko, b) priesterisko un c) ķēnišķo. Kā dievišķs Pravietis, Priesteris un Ķēniņš Mesija ir attēlots jau Vecajā Derībā (5.Moz.18:15-19; Ps.110; 2:6-12).

Visas Kristus, mūsu Pravieša, Priestera un Ķēniņa veiktās darbības ir teantropiskas; citiem vārdiem, visu, ko Kristus veic mūsu pestīšanai, Viņš dara saskaņā ar abām savām dabām.

Lai arī pašā Kristū šie trīs amati nekad nav tikuši nodalīti jeb nošķirti viens no otra, mēs atbalstām šādu klasifikāciju** tādēļ, ka tā skaidrāk atklāj Kristus pavekto darbu, lai arī daži teologi apvieno Kristus profētisko un priesterisko amatu, tādējādi gūstot vienīgi divus Kristus amatus.


* – Četrus gadu tūkstošus kopš grēka krišanas.

** – Trīskāršais amats.

Tēmas: Augsburgas ticības apliecība De Opere sive Officio Christi Kristīgā dogmatika Kvenšteta citāti Mācība par Kristu Mācība par Kristus amatu

Continue Reading

« Pastarā tiesa pār dzīvajiem un mirušajiem saskaņā ar viņu darbiem
Kristības pārvaldītāji »
                       

Ieskaties

Dieva godības vīzijas
Tūkstošgade
K.E.Markvarts: Mezgla punkti [1.daļa]
Morāles pamati

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Mūžīgie dārgumi Mūžīgie dārgumi
    • e-apceres

    Mūžīgie dārgumi

  • Baznīcai jābūt vienotai ticībā Baznīcai jābūt vienotai ticībā
    • e-apceres

    Baznīcai jābūt vienotai ticībā

  • Kristība kā pamatsakraments Kristība kā pamatsakraments
    • e-raksti

    Kristība kā pamatsakraments

  • Vakaros jālūdz pēc brālīgas piedošanas Vakaros jālūdz pēc brālīgas piedošanas
    • e-refleksijas

    Vakaros jālūdz pēc brālīgas piedošanas

  • Kad cilvēks pielūdz to, ko pats radījis Kad cilvēks pielūdz to, ko pats radījis
    • e-refleksijas

    Kad cilvēks pielūdz to, ko pats radījis

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Kristus pravieša amats
  • Kristīgās ticības apliecinājuma par pestīšanu dalījums
  • Kristus amats un Viņa persona
  • Kādā veidā mēs klausāmies Dieva Vārdu labprātīgi?
  • Vissvētākais upuris
  • Kristus profētiskā amata pildīšana, atrodoties pazemošanas stāvoklī
  • Mūsu Augstais Priesteris

Pēdējie komentāri

  • Janis Karklins: “grēcinieki..Labi, ja to saprotam”
  • gviclo: “Šīs pārdomas liek apdomāt to šauro un neredzamo robežu starp cilvēcīgo naidu un ambīcijām un starp dievišķo pavēli šķīsti sludināt.…”
  • e-firziķis: “Dzirdēju televīzijā dižputna Vanaga olas jaunizperētā arhivanckara čiepstēšanu, kas atgādināja repera Armanda parodēto gaišo misionāru draudzes garīgo skolotāju, kas pamatīgi…”
  • Janis Karklins: “Āmen!”
  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Sarkangalvītes un vilks

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025