Skip to content
7. jūnijs, 2025
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS

e – BAZNĪCA ✞

Grēka alga ir nāve, bet Dieva balva ir mūžīga dzīvība Kristū Jēzū, mūsu Kungā.

Primary Menu
  • e-kontakti
  • e-projekts
  • e-ARHĪVS
  • e-POLEMIKA
  • e-BĪBELE
  • e-BĻJ
  • E-LTA
  • e-AFIŠA

251. Kas notiks ar ticīgo, tam nomirstot?

  • Sākums
  • Kristīga draudze gaida Kristus redzamo atnākšanu
  • e-raksti

Kristīga draudze gaida Kristus redzamo atnākšanu

Reinhards Slenczka
Noklausies šo e-publikāciju

Mēs lūdzam: “Dari man zināmu, Kungs, manu galu un kāds ir manu dienu mērs, lai es saprotu, cik nīcīgs es esmu! Redzi, Tu manas dienas esi licis sprīža garumā, un mans mūža ilgums nav it nekas Tavā priekšā. Tikai vēja pūsma ir cilvēks savās mūža gaitās! Cilvēks staigā kā ēna. Un nieka dēļ viņš raizējas. Viņš krāj mantu kaudzēm, bet nezina, kam tā būs. Nu uz ko tad, Kungs, lai es ceru? Mana cerība ir vienīgi uz Tevi.” (Ps.39:5–8)

Kristīga draudze gaida Kristus redzamo atnākšanu

Kā kristīga draudze mēs gaidām mūsu Kunga Jēzus Kristus redzamo atnākšanu – Viņa dievišķajā godībā. Par krustāsisto un augšāmcēlušos Kungu Jēzu Kristu mēs zinām un apliecinām: “..Viņš sēž pie Dieva, Visuvaldītāja Tēva, labās rokas, no kurienes Viņš atnāks tiesāt dzīvos un mirušos.” Tā mēs gaidām “mirušo augšāmcelšanos un mūžīgo dzīvošanu”.

Šī apliecība ir pamats un izpausme tam, par ko apustulis saka: “Priecājieties iekš Tā Kunga, [..] kas ir tuvu.” (Fil.4:4-5) Tomēr šis prieks nav ietverts tikai vienkāršā apmierinātības pilnā labsajūtā. Apustuļa Pāvila vēstulē filipiešu draudzei atkal un atkal runāts par prieku, taču šī vēstule ir uzrakstīta cietumā, pat iespējama nāves sprieduma draudu priekšā. Tomēr apustulis dzīvo drošā pārliecībā: “Jo es gaidu un ceru, ka es nevienā vietā nepalikšu kaunā, bet kā vienmēr, tā arī tagad atklātībā Kristus tiks pagodināts manā miesā vai ar dzīvību, vai ar nāvi. Jo dzīvot man ir – Kristus un mirt – ieguvums.” (Fil.1:20-21)

Pēdējo laiku gaidām, raugoties uz Dieva valstības atnākšanu, pieder prieks. To mums saka Kungs Kristus Kalna sprediķa sākumā svētības vārdos – arī pretstatā visai mūsu negatīvajai pieredzei šajā dzīvē: “Esiet priecīgi un līksmi, jo jūsu alga ir liela debesīs, jo tā tie vajājuši praviešus, kas pirms jums bija.” (Mt.5:12) Tāpat Kungs Kristus pasludina prieku debesīs par ikvienu grēcinieku, kurš atgriežas. Un Lūkas evaņģēlija 15.nodaļā, aprakstot trīs piemērus: par pazudušo avi, pazaudēto grasi un pazudušo dēlu, vārds “priecāties” ir lietots vienpadsmit reizes. Arī apustulis Pāvils pamāca savu draudzi, ­sacīdams: “Jo Dieva valstība nav ēšana un dzeršana, bet taisnība, miers un prieks Svētajā Garā.” (Rom.14:17)

Tieši tad, kad tiek runāts par nāvi un pasaules galu, ir svarīgi pievērst uzmanību tam, cik bieži Vecajā Derībā un Jaunajā Derībā sastopamies ar šo mudinājumu priecāties, sagaidot draudošās beigas. Uzmundrinājums un mudinājums priecāties bieži vien izskan kā pavēle; taču tam ir labs pamatojums, ievērojot to, ko Dievs Savā vārdā mums apsola un māca par mūsu dzīves un šīs pasaules mērķi un nobeigumu.

Kam sirdī ticam un ko ar muti apliecinām (Rom.10:10), tas mūsu prātam tomēr paliek neaptverams, jo mūsu dzīves pieredzē šajā pasaulē nekas tam atbilstošs nav sastopams. Tā nu ir saprotams, ka pret to visu esam atturīgi vai pat kļūstam gluži mēmi. Ir vieglāk un, šķiet, arī nepieciešamāk runāt par šīs dzīves un mūsu apkārtējās pasaules uzdevumiem nekā par nākotnē gaidāmo mūžīgo dzīvi un jauno pasauli. Ātri vien uzrodas pārmetums par bēgšanu no pasaules un pat par bezatbildību.

Tomēr nevaram neredzēt un nedzirdēt, ka pasaule, kuras priekšā mēs kā kristieši, iespējams, brīžiem bailīgi apklustam, nekādā ziņā nav mēma, kad runa ir par tādām tēmām kā nākotne, laiku beigas, pasaules bojāeja, viņpasaule un dzīve pēc nāves. Tā šajos jautājumos ir pat ļoti runīga un mēdz teikt gluži mulsinošas lietas. Ar norādēm uz nāvi katru dienu sastopamies laikrakstos, bēru uzrunās, nekrologos. Tajos visos ir redzams, kādā veidā mēs, cilvēki, mēģinām tikt galā ar lietām, par kurām runājot bieži aizraujas valoda. Bezpalīdzība, sagatavojot un pavadot mirstošo, mudina attīstīt pašiem savas programmas, iestādījumus un amatus. Ir bailes no, iespējams, paša cilvēka izraisītas pasaules bojāejas, vērojot dabas katastrofas. Ir mēģinājumi aprēķināt nākotni vai palūkoties pāri nāves robežai. Te atklājas plašs pieprasījuma un piedāvājumu lauks, kurā iezīmējas politikas, zinātnes un reliģijas horizonti, cenšoties pareizi īstenot pasaules kārtību. Te nav nekā tāda, kam nebūtu saistības ar ticību. Daudz kas ir tāds, kam burtiskā nozīmē svarīga izšķiršana starp patiesu un aplamu ticību gan dzīvojot, gan mirstot. Tādēļ mums kā kristīgai draudzei nekādā ziņā neklātos meklēt tikai iespējas izprast kristīgo ticību, bet mūsu uzdevums ir arī apliecināt un stingri pamatot savu ticību, stājoties pretī dažādu veidu māņticībai un neticībai.

Šajā kopsakarībā runājam par pamācību kristīgā laiku beigu sagaidīšanā. Dieva vārds Svētajos Rakstos paver mums skatu uz to, kas sagaidāms mums un šai pasaulei, jo mēs pazīstam To un piederam Tam, kas atkal atnāks, – Jēzum Kristum, Dieva Dēlam.

Ticības stāvoklis attiecībā uz Kristus atkalatnākšanu ir sagaidīšana.

Savukārt ticības darbs ir sagatavošanās šiem nākotnē gaidāmajiem notikumiem, kā mums norādīts Dieva vārdā.

Nav runas par to, ka mēs varētu vai gribētu to visu saprast; mūsu uzdevums šeit ir pastāvēt.

Šīs ticības pieredzei pieder kārdinājumi un pārbaudījumi – tādi, kādus Tas Kungs ir pravietojis tieši laiku beigām. Mums pavēlēts saglabāt modrību un pareizu izšķiršanu, kad šajā pasaulē un savā apziņā sastopamies ar daudziem piedāvājumiem, kā tikt galā ar mūsu tagadni, paturot redzeslokā nākotni. Šie piedāvājumi nekādā ziņā nav tikai atbaidoši – itin bieži tie ir gluži fascinējoši.

Tēmas: eshatoloģija kristiešu uzdevums Kristus atkalatnākšana laiku beigas Mērķis un nobeigums Pamācība kristīgā pēdējo laiku sagaidīšanā par Dieva valstību ticības darbs

Continue Reading

« Par ticību uz kristīgu draudzi
Konfesionāla teoloģija nevis adiafora! »
                       

Ieskaties

Domājiet par Dievu, kad ģērbjaties
Kristīgās ticības radikālisms
Cerība ģimenēm
Runa par to, lai bērnus laistu skolā

Atbildēt Atcelt atbildi

Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.

  • Aktuālākie
  • Komentētākie
  • Iekšējā liecība, ka esam Dieva bērni Iekšējā liecība, ka esam Dieva bērni
    • e-refleksijas

    Iekšējā liecība, ka esam Dieva bērni

  • Dzīve un mīlestība Dzīve un mīlestība
    • e-refleksijas

    Dzīve un mīlestība

  • Par Kristus uzkāpšanu debesīs Par Kristus uzkāpšanu debesīs
    • e-apceres

    Par Kristus uzkāpšanu debesīs

  • Apsolījums saistās ar Pēcnācēju Apsolījums saistās ar Pēcnācēju
    • e-apceres

    Apsolījums saistās ar Pēcnācēju

  • Pāreja no ticības uz skatīšanu Pāreja no ticības uz skatīšanu
    • e-raksti

    Pāreja no ticības uz skatīšanu

  • Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem
    • e-refleksijas

    Ieteikumi LELB Satversmes Preambulas grozījumiem

  • Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”
    • e-ziņas

    Doma baznīcā saimnieko “Jaunā Paaudze”

  • Kas ir Svētais Gars?
    • e-mācība

    Kas ir Svētais Gars?

  • Nozīmīgs notikums
    • e-ziņas

    Nozīmīgs notikums

  • Tim Minchin: Pope Song
    • e-mūzika
    • e-video

    Tim Minchin: Pope Song

Atrodi

  • Bauslība un Evaņģēlijs
  • Baznīcas gada sprediķi vienuviet
  • Ilgi gaidītais latviešu sprediķu krājums
  • Lasāmviela ticības spēkam
  • Luteriskās ticības apliecības

Ienāc

  • Reģistrēties
  • Aizmirsi paroli

Līdzīgās e-publikācijas

  • Rezignētais pesimists?
  • Tuvums Kristus atnākšanai uz tiesu
  • Kur ir ceļš uz prieku?
  • Priecājieties ciešot
  • Uzdrošināties mieram
  • Priecājies arī tad, ja tava sirds ir skumju pilna
  • Pasaules tiesa un atbrīvošana

Pēdējie komentāri

  • Roberto: “ņemot vērā paradigmu - jo mazāk zin, jo savās acīs gudrāks šķiet - tad visdrīzāk uzrastos daudz "gudro", kas zinātu…”
  • talyc: “Es drīzāk teiktu ka katrs cīnās (jebšu aizstāv) to savu taisnību. Un cik cilvēku tik taisnību. Taču Patiesība ir tikai…”
  • Janis Karklins: “Visi itkā cīnās pret maldiem..:)”
  • Roberto: “interesanti kāpēc cīnītājs pret maldiem vairs nav Lutera Akadēmijas mācības spēks, bet maldinātājs ir?”
  • Janis Karklins: “Varbūt kāds aizdomāsies, bet te jau jāsaka par tiem maldinātājiem, kā spļauj tā ir..bet nu baznīca kalnā to tik kultivē…”

RSS e – POLEMIKA

  • Vai kremēt mirušo ir kristīga prakse?
  • Par LELB arhibīskapa kalpošanas laiku
  • Kāpēc "nomira" e-BAZNĪCAs forums?

RSS Dieva vārds katrai dienai

  • Atkl.21:6
    Es iztvīkušam došu no dzīvības ūdens avota bez maksas.

ilustrētā baznīca

Jēzus apmazgāšana
Jēzus apmazgāšana

Animācijas filma

e-BAZNĪCĀ

  • e-apceres
  • e-aptaujas
  • e-audio
  • e-bildes
  • e-intervijas
  • e-joki
  • e-lūgšanas
  • e-mācība
  • e-mūzika
  • e-paziņojumi
  • e-poēzija
  • e-raksti
  • e-refleksijas
  • e-sprediķi
  • e-video
  • e-ziņas

Tēmas

1. Mozus grāmatas skaidrojums ASV Bauslības un Evaņģēlija noslēpumi Bībele Bībeles mācības studijas Dienišķo lūgšanu gads Dienišķā maize Dieva Dēls Dieva likums Dieva mīlestība Dieva vārds Dieva Vārds katrai gada dienai Dieva žēlastība Dzīvības ceļš e-baznica.lv Es gribu dzīvot šīs dienas ar Tevi Gads kopa ar Dītrihu Bonhēferu grēku piedošana Ikdienas ar Pirmo Mozus grāmatu Ikdienas meditācijas Jēzus Kristus Kristība Kristīgā dogmatika Kristīgā dzīve kristīgā mācība kristīgā mūzika Kristīgās ētikas un morāles rokasgrāmata kristīgā ētika Lasāmviela ticības spēkam Lutera citāti lūgšana Mazā katehisma skaidrojums Mārtiņš Luters par lūgšanu Piecas minūtes kopā ar Luteru Pāvila vēstules galatiešiem skaidrojums Svētais Gars Svētais Vakarēdiens Svētie Raksti Svēto Rakstu apceres katrai dienai ticība ticības realitāte Ticības saturs Tēvreize velns
  • Aleksandrs Bite
  • Dītrihs Bonhēfers
  • Mārtiņš Luters
  • Georgs Mancelis
  • Ilārs Plūme
  • Markku Särelä
  • Karls F. V. Valters
  • Hermanis Zasse
  • Draugiem
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telegram
  • RSS
Pārpublicējot obligāti jānorāda atsauce. Visas tiesības patur :: e-BAZNICA :: © 2007-2025